- spune noul șef al Fiscului băcăuan, Paul Stupu
Administrația Județeană
a Finanțelor Publice (AJFP) Bacău este condusă, din luna iulie – așa cum
precizam într-o ediție recentă a ziarului nostru -, cu statut de interimar, de
economistul Paul Vicențiu Stupu. Originar din Podu Turcului, Paul Stupu este,
practic, băcăuan și are 40 de ani. În cei 18 ani de profesie a urcat toate
treptele ierarhice, iar pe postul de șef al administrației județene a venit de
la cârma departamentului Inspecție fiscală, unde a stat cinci ani și unde a
avut calitatea de „șef administrație adjunct”. Deși interimar, misiunea noului
șef de administrație fiscală județeană nu este ușoară. Are în subordine cinci
unități fiscale teritoriale, în Bacău, Onești, Buhuși, Moinești și Podu
Turcului, cu aproape 146.000 de contribuabili, dintre care aproape 18.500 de
persoane juridice active fiscal. În interviul pe care i l-am solicitat cu acest
prilej, a subliniat, între altele, cultura și valorile care vor conduce
activitatea instituției și în perioada următoare. Între principalele obiective
ale AJFP Bacău sunt, pe lângă colectarea în creștere a impozitelor și taxelor,
creșterea conformării voluntare a eficienței colectării și reducerea evaziunii
fiscale și a economiei subterane.
Șef nou, idei noi, domnule
Paul Stupu. Adică altă optică de organizare a activității, chiar dacă poziția
actuală este doar de „interimar”.
Sunt doar împuternicit să asigur conducerea interimară a instituției.
Lucrez aici din 1999, de la terminarea studiilor la Facultatea de științe
economice din Iași. Colectivul nostru a ajuns la un nivel de experiență
profesională destul de ridicat, a trecut prin multe, mai ales prin repetate
schimbări legislative, cele mai mari fiind când, în 2007, România a intrat în
Uniunea Europeană.
Cum arată instituția
pe care o conduceți acum? Cum a evoluat?
Este mult mai mult ancorată în realitățile prezentului. Chiar trecem
printr-un proces de modernizare a ei, printr-un program cu Banca Mondială.
Schimbările au început să se simtă. Ținta finală ar fi conformarea voluntară,
dar și reducerea evaziunii fiscale, creșterea eficienței colectării de taxe și
impozite și, evident, îmbunătățirea relației cu contribuabilii la bugetul de
stat.
Și până acum se
vorbea de o mai bună relație cu contribuabilii.
Administrația Județeană a Finanțelor Publice |
Prin promovarea operațiunilor fiscale în mediul online se urmărește tocmai
îmbunătățirea activității fiscale prin implicarea contribuabililor, care devin
parte activă în procesul decizional al Agenției Naționale de Administrare
Fiscală. Iar apariția spațiului privat virtual conduce la aceasta. Se știe deja
că declarațiile fiscale se depun în mare parte electronic, nu mai este nevoie
de o deplasare la ghișeu. Totul în folosul contribuabilului.
Cum stați cu
planul de încasări la bugetul de stat?
În primul semestru al anului, planul de colectare al AJFP Bacău a fost realizat
cu o depășire de circa 3%, iar pe luna iulie cu circa 6%. În luna iulie s-a
constatat o creștere a încasărilor, poate și datorită efectului creșterii
economice generale, al reducerii evaziunii fiscale. Perspectivele pentru tot
anul 2017 se anunță bune.
Se vorbea, la un
moment dat de subțierea efectivului de personal, de nevoia de mai mulți
inspectori fiscali. Cum e acum?
Avem un colectiv foarte bine pregătit profesional, oameni cu experiență –
cum deja spuneam. Avem destui specialiști. Nu ne plângem și, în definitiv,
politica de personal o face Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Profesionalismul poate suplini orice problemă și, apoi, avem o bună colaborare
și cu cei de la antifraudă și cu alte instituții. Nu vorbim de un efectiv
suficient de mare la noi, dar e mulțumitor numărul. Colaborăm bine și cu
filiala Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați, avem
întâlniri cu profesioniștii contabili pe teme ale modificărilor din legislația
fiscală. În plus, lunar avem și întâlniri cu reprezentanții contribuabililor,
de regulă contabilii, în Bacău și în județ.
Cum vedeți mediul
băcăuan al contribuabililor la bugetul de stat după 18 ani de experiență în
domeniu?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu