Peste 25 de
reprezentanți ai agențiilor de turism din cinci județe ale Regiunii Nord-Est (Bacău,
Iași, Piatra Neamț, Suceava și Vaslui) au dezbătut, în această săptămână,
măsurile propuse de Guvern pentru garantarea vacanțelor, prin înființarea
Oficiului de Garantare în Turism și constituirea, la fiecare agenție, a unui
fond de garantare. Dezbaterea a fost organizată de Consiliul Teritorial
Nord-Est al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și a fost moderată
de secretarul general al ANAT, Liviu Morariu.
„Au fost dezbătute prevederile cuprinse în proiectul ordonanței de urgență
a Guvernului (OUG) emis pe această temă, au fost aduse clarificări și s-au făcu
propuneri de îmbunătățire a acestora – ne-a informat directorul general
al Agenției de turism Inter-Tour, din Bacău, Dumitru Nănescu. Întâlnirea a fost
interesantă și sper să ajute la stabilirea unei soluții finale care să fie înaintată
Autorității Naționale pentru Turism, spre emiterea actului normativ”.
Conform OUG, Oficiul de Garantare în Turism are ca scop protejarea călătorilor împotriva
daunelor financiare suferite în cazul insolvenței sau falimentului unui
comerciant. Oficiul garantează plata de compensații rezultate
din contractele eligibile privind pachetele turistice sau serviciile de călătorie
asociate, încheiate, în conditiile legii, în cazul insolvenței ăi/sau
falimentului comerciantului, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut și
în limita resurselor financiare disponibile la momentul plății.
În ordonanţă apar două modificări
în organizarea agenților de turism. Astfel, se desființează ideea de
turoperator și detailist. Cel care face pachetul se va numi organizator, iar
celălalt se va numi comerciant sau intermediar. A doua este definirea cifrei de
afaceri asigurabilă, care este totalul sumei vândute către turişti.
Astfel, agenţiile detailiste, care
în prezent pot asigura vacanţele clienţilor în limita a 10.000 de dolari, vor
fi obligate prin noua ordonanţă să se asigure în limita a 50.000 de dolari, aşa
cum o fac în prezent agenţiile turoperatoare.
Agenţiile vor contribui cu 15% din
volumul de vânzări garantabil la fondul de garantare, dar nu mai mult de 2,5
milioane de lei. Este vorba doar despre pachetele turistice vândute persoanelor
fizice, nu despre cele vândute corporaţiilor sau la vânzarea biletelor de
avion. În caz de faliment, turistul se va adresa oficiului de garantare pentru
a-şi recupera banii. În paralel, se poate adresa şi justiţiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu