marți, 20 septembrie 2016

Dedeman explică modul în care s-a ajuns să fie amendată de Consiliul Concurenței



Controlată și amendată de Consiliul Concurenței pentru înțelegeri privind fixarea prețurilor la uși și centrale termice, compania Dedeman, din Bacău, precizează că această măsură a fost luată ca urmare a încheierii cu 11 ani în urmă, în perioada 2005 – 2006, a unor contracte standard concepute de furnizorii internaţionali Porta Kmi şi Ariston Termosanitari. Aceste contracte conţineau unele clauze neconforme cu dispoziţiile legii concurenţei în vigoare la acea dată, iar simpla semnare a acestor contracte este în contradicţie cu legea concurenţei.

„Nu a existat nicio înţelegere între compania Dedeman şi ceilalţi distribuitori – spun oficialii companiei din Bacău. De la începutul activităţii sale şi până în prezent, compania Dedeman nu a pus în practică niciun fel de înţelegeri anticoncurenţiale. Sancţiunea aplicată se datorează faptului că la data încheierii respectivelor contracte, cu 11 ani în urmă, legislaţia în materie de concurenţă nu a fost suficient de bine înţeleasă”.
Oficialii de la Dedeman mai cred că pedepsele în materie de legislaţie a concurenţei în România sunt mai drastice decât în orice altă ţară a Uniunii Europene. „În conformitate cu valorile companiei, înţelegem şi acceptăm că sancţiunile se aplică inclusiv pentru încălcarea din culpă a legii. După deschiderea investigaţiilor de către Consiliul Concurenţei, am implementat un program de conformare în materie de concurenţă şi ne-am  asumat rolul de a promova legislaţia în materie de concurenţă faţă de colaboratorii noştri, pentru a avea certitudinea înţelegerii şi respectării acesteia. Suntem de părere că existenţa companiei Dedeman pe piaţa  materialelor de construcţii reprezintă un factor de echilibru şi de garantare a unui mediu concurenţial. Prin prezenţa noastră în piaţă, preţurile sunt mai mici decât în alte ţări vecine, în care nu îşi desfăşoară activitatea nici o companie cu acţionariat autohton. Dovada o constituie faptul că reprezentăm prima opţiune în alegerile consumatorilor din România şi nu numai, nenumăraţi clienţi din ţări precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, Republica Moldova cumpărând din magazinele Dedeman situate în proximitatea frontierelor. Vom continua să dezvoltăm politici comerciale în favoarea consumatorului, atât din punct de vedere al preţurilor oferite, cât şi din punct de vedere al calităţii produselor şi serviciilor oferite de compania Dedeman”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu