marți, 14 iunie 2016

Revedere în Bacău, după 63 de ani de la absolvirea școlii




Absolvenții Școlii Medii Tehnice de Comerț și Cooperație din Rădăuți, promoția 1953, s-au revăzut, după 63 de ani de la absolvirea cursurilor, în Bacău. De la o vreme, emoționantul eveniment are loc anual și este organizat, pe rând, în câte una dintre localitățile din care proveneau elevii - la Suceava, la Rădăuți, la Focșani, la Huși, la Iași sau în Bacău. În acest an, organizatorul revederii a fost economistul Ioan Mocanu, fost director economic al Direcției Silvice de la noi.

„A fost a treia revedere anuală - ne-a declarat Ioan Mocanu. Împreună cu familiile noastre ne-am reunit și ne-am simțit foarte bine împreună, ca în fiecare an. Cei care mai suntem în viață, numai vreo zece, ne amintim cu plăcere de tinerețe, de cei patru ani petrecuți împreună între 1949 și 1953 în Școala de Comerț din Rădăuți. Îi pomenim pe toți cei care nu mai sunt acum printre noi, iar celorlalți le urăm mulți ani, cu sănătate, și să ne revedem și la anul”.
I-am recunoscut între foștii elevi ai Comercialei din Bucovina pe Dumitru Paloșanu, fostul director al Sucursalei BNR din Bacău, și pe directorul economic al fostei fabrici Letea, Petre Maxim. Ioan Mocanu i-a prezentat și pe Ion Lucescu, director al fabricii Zimbru Suceava, pe fostul contabil șef al Liceul agroindustrial din Huși, Petru Condrache, și pe Mihai Vătui, revizor contabil la Uniunea Județeană a Cooperativelor de Consum Iași. Nu-l putea uita nici pe marele absent, poetul, romancierul, eseistul și muzicianul Ion Țugui, trecut din 2002 la cele veșnice.
Dar, cel mai mult am vorbit cu venerabilul Hristache Lungu, poet, pamfletar și jurnalist din Focșani, cel care tot acum peste 60 de ani, cursant fiind la celebra Școală de literatură „Mihai Eminescu” din București, a trecut prin momente de neuitat alături de poetul Nicoloae Labiș.
Am stat numai vreo două ore alături de acești oameni, dar am trăit cu ei istorii scrise pe viu în zeci de ani. Am aflat despre întreprinderile sau instituțiile în care au lucrat, dar mai ales despre oamenii din vremea lor care au scris ei înșiși istorie în diferite domenii.

„Anii au trecut ca niște păreri. Au fost și buni și răi, cu succese și cu insuccese. Colegii cu care ne-am revăzut acum, după 63 de ani, sunt toți realizați, oameni cinstiți, corecți. La acea școală am avut ocazia să cunosc Bucovina, eu fiind originar din Tutova, județul Galați. Bucovina este un loc ocrotit de Dumnezeu. Acolo m-am întânit și cu marea cultură. Am cunoscut scriitori ca Dragoș Vicol, Ion Horea, Eugen Frunză, Eusebiu Camilar și atâția alții. Dar cel mai mult m-a marcat întâlnirea cu Nicolae Labiș.„
Hristache Lungu, poet, pamfletar și jurnalist

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu