marți, 5 aprilie 2016

În șase luni, Telefonul Vârstnicului a fost apelat de 13 băcăuani


Repartiția pe județe a apelurilor

Doar 13 băcăuani au apelat Telefonul Vârstnicului (0800 460 001), prima linie telefonică gratuită de informare și asistență dedicată persoanelor de peste 65 de ani, operată de Fundația Principesa Margareta a României și finanțată de Fundația Vodafone România prin programul „Mobile for Good”. În zona Moldova, cele mai multe astfel de apeluri telefonice au fost făcute din județele Galați (39) și Iași (38), iar cele mai puține din Bacău și Vrancea (17).
Noul serviciu a înregistrat, însă, peste 2.700 de apeluri din toată țara, dintre care 962 sunt apelanți unici. Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei și a municipiului București (475), urmtă de Moldova (184), de Transilvania (148) și Oltenia (69). Repartiția apelanților în funcție de mediul de proveniență arată o distribuție echilibrată, 381 dintre ei locuind în mediul rural sau în orașe mici, 259 în orașe mari și 285 în Capitală.
Dintre cei care au apelat Telefonul Vârstnicului în ultimele șase luni, peste 55% trăiesc singuri, aproximativ 15% locuiesc cu un partener de viață, iar aproape 10% se află în instituții de asistență socială, în regim rezidențial pentru persoane vârstnice.
De asemenea, 846 de apelanți și-au declarat vârsta, iar dintre aceștia 229 au între 70 și 80 de ani, 174 se încadrează în intervalul 65-70, iar 182 în intervalul 60-65.
Telefonul Vârstnicului este un instrument util și persoanelor cu o vârstă mai mică de 60 de ani, precum și celor care vor să semnaleze situația unui vârstnic pe care îl cunosc, 149 de apelanți înscriindu-se în această categorie. Statistica arată că în perioada septembrie 2015 – martie 2016 Telefonul Vârstnicului a fost apelat de către 566 de femei și 396 de bărbați.
Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită și confidențială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin practic și emoțional. Această linie telefonică este disponibilă de luni până vineri, între orele 8,00 și 20,00. Linia poate fi accesată și de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă a unui bătrân.

Un comentariu: