Cererile de plată pentru ajutorul de
stat pentru motorina utilizată în agricultură aferente perioadei 1 ianuarie –
31 martie 2016 pot fi depuse la Centrul Județean
Bacău al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură până pe 3 mai. Ajutorul de stat se
acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza
redusă (stabilită la 21,00 euro/1000 litri) pentru motorina utilizată la
efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură, a cărui valoare unitară, determinată potrivit
prevederilor art. 218 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările
ulterioare, este de
1,7975 lei/litru.
Beneficiarii ajutorului de stat achiziţionează cantităţile necesare de
motorină şi solicită documentele fiscale de vânzare emise de furnizori pe
numele acestora, în vederea efectuării lucrărilor mecanizate în sectoarele vegetal,
zootehnic şi îmbunătăţiri funciare.
Cererile de plată se depun însoţite de următoarele documente:
Pentru sector vegetal
a) situația suprafeţelor, a structurii culturilor şi cantitatea
de motorină utilizată pentru care solicită ajutorul de stat şi/sau producţia de
ciuperci obţinută, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de
stat prin rambursare, al cărei model este prevăzut
în anexa nr.8;
b) documente
care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
c) situaţia
centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul vegetal,
aferentă perioadei pentru
care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR 1727/2015;
d) copie a
facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele
solicitanţilor;
e) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru
finanțare.
Pentru sector zootehnic
a)situaţia
centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic,
aferentă perioadei pentru
care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din OMADR 1727/2015;
b) copie a
facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele
solicitanţilor;
c) situația
privind
calculul efectivului:
- rulat realizat pentru păsări și/sau porci
întocmită de beneficiar şi vizată de medicul împuternicit de liberă practică,
după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr.10
aferent perioadei;
- mediu realizat
pentru bovine, ovine/caprine întocmită de beneficiar şi vizată de medicul
împuternicit de liberă practică, după caz, conform modelului din anexa nr.10;
- numărului de
familii de albine/cutii pentru viermii de mătase realizat, aferent perioadei.
d) copie de pe cererea
depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de
vetre de stupină temporare sau permanente;
e) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru finanțare.
Pentru sector îmbunătățiri
funciare
a) situaţia
centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigații, aferentă
perioadei pentru
care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9;
b) copie a
facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele
solicitanţilor;
c) situaţia
centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr.11;
d) copie a facturilor
de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar;
e) situaţia
suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care
se solicită ajutorul de stat;
f) copie a
documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în
care au intervenit modificări față de cererea de acord prealabil pentru
finanțare.
Indiferent
de sectorul pentru care se solicită ajutor solicitanţii depun şi declaraţia pe
propria răspundere cu privire la încadrarea în categoria „firme în dificultate”,
dacă au survenit modificări faţă de cea iniţială.
Cererile de plată pot fi depuse de
administrator/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care
împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi
este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu