Șantierul |
Aeroportul
din Bacău a împlinit 70 de ani. Pe 1 aprilie 1946 a fost deschis pentru
transportul public de pasageri și de mărfuri, dar activitatea aviatică este menționată,
în Bacău, încă de acum aproape 100 de ani. Mai multe imagini panoramice de pe
propria lui pagină Facebook ni-l arată acum ca pe un mare șantier. Și așa ni-l
imaginăm de ani buni, de când ni s-a promis un aeroport internațional în toată
splendoarea, cu lucrări de anvergură pentru o adevărată poartă spre Europa și
spre întreaga lume. Un vis frumos, încă nefinalizat, dar pe care oricât de
frumos ar fi nu ni-l mai dorim. Vrem gata aeroportul modern!
Aeroportul
din Bacău este considerat chiar așa cum e acum cel mai mare din nord-estul
României, chiar dacă cele mai multe și mai diversificate zboruri se fac de pe
aeroportul din Iași, chiar dacă aeroportul din Suceava s-a dezvoltat fulminant.
Bacăul are încă orgoliul poziției geopolitice și economice, aici în buricul Moldovei, dar în materie de
aeroporturi nu mai face față standardelor. Actualul său sediu împlinește și el
45 de ani, iar despre vechile piste și alte dotări ce să mai vorbim. Oficialii
lui susțin că, anual, pe aeroport trec 250.000 de pasageri, dar este oare singurul
criteriu care l-ar putea impune?
Autoritatea
locală administratoare, Consiliul Județean, susuține că a pus piciorul în prag,
iar proiectul de 57 de milioane de lei pentru modernizare ar putea fi gata
chiar la finele acestui an. Sau la anul, pe vreamea asta.
Visul |
Să
mai credem? Să sperăm! Să nu ne mai facem de râsul lumii. Am auzit de reacția
unor handbaliști dintr-o țară nordică, supercivilizată, care au ajuns cu
avionul în Bacău, unde și-au văzut bagajele aduse din cala avionului la banda
de preluare pe o remorcă de tractor, băgate printr-o gaură din zid direct pe
bandă. S-au umflat de râs. Ei, am mai văzut și noi, pe la alții, ceva asemănător.
De exemplu, pe un aeroport foarte folosit de europenii care veneau să viziteze
impresionanta Tunisie, cel din Monastir.
Dar, de ce să ne comparăm cu
africanii, fie ei și din nordul acelui continent? Bacăul încă își merită locul
de pol geopolitic și economic al Moldovei, iar fără un aeroport ca lumea nu se
poate. Cum nu se mai poate nici fără infrastructura rutieră, nici fără
refacerea industrială, nici fără infrastructura de sănătate… Nici fără multe
altele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu