Solicitanții de fonduri europene care
vor depune cereri de finanţare prin Programul Național
de Dezvoltare Rurală (PNDR)
2020 vor fi obligaţi să utilizeze, cu începere din 6 iulie, modulul de
achiziții online al Agenţiei pentru Finanţarea
Investiţiilor Rurale (AFIR).
Astfel, solicitanţii, înaintea semnării
contractului de finanțare cu AFIR, vor derula online procedura de achiziții aplicabilă
serviciilor eligibile (servicii de consultanță și servicii pentru
întocmirea studiilor de fezabilitate, cu o valoare mai mare de 15.000 de euro),
în conformitate cu prevederile procedurii de achiziții pentru beneficiarii
privați ai PNDR publicată pe pagina de internet a AFIR. Până pe 6 iulie,
solicitanţii de fonduri nerambursabile vor derula achiziţiile private conform
prevederilor procedurale anterioare: publicarea în ziar a unei invitații
de participare și primirea de către solicitant a minim trei oferte conforme din
punct de vedere tehnic și financiar.
Procedura online
se aplică pentru toate achiziţiile derulate în PNDR 2020 și este valabilă
pentru adjudecarea contractelor de achiziții de servicii, bunuri (cu sau fără
montaj) și de execuție de lucrări. În vederea derulării online a procedurilor
de achiziții, beneficiarii privați,
ofertanţii şi, după 6 iulie, solicitanţii au obligația autentificării pe pagina
oficială de internet a AFIR (www.afir.info), în partea superioară a
paginii, destinată depunerii online.
Procedura de
achiziţii private se derulează în conformitate cu Manual operaţional de
achiziții pentru beneficiarii privați ai PNDR 2020, versiunea 1, publicat pe
pagina oficială de internet a AFIR – www.afir.info (secțiunea Informații utile
– Proceduri de lucru).
În conformitate cu prevederile Manualului de
procedură, contractele mai mari de
15.000 euro fără TVA trebuie adjudecate prin procedura de selecție de
oferte cu condiția publicării
pe site-ul www.afir.info a unei invitații de participare, a dosarului
cererii de oferte și a primirii on-line de către beneficiarul privat a minim două
oferte conforme din punct de vedere tehnic şi financiar al ofertanţilor.
Ofertele conforme trebuie să se încadreze în valoarea licitată corespunzătoare
din bugetul indicativ – Anexa III la contractul de finanțare. Invitația
de participare trebuie înregistrată în Registrul de intrări - ieșiri al
beneficiarului privat. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este de minim
10 zile lucrătoare de la data publicării pe pagina oficială a AFIR.
Pentru contractele mai mici sau egale cu 15.000
euro
fără TVA, beneficiarul privat poate opta pentru aplicarea proceduri cu o
singură ofertă sau a celei menţionate mai sus menționată dacă dorește aceasta.
În acest caz beneficiarul privat depune spre verificare și avizare numai
contractul, Anexa IV – declarația pentru respectarea regulilor privind evitarea
conflictului de interese și certificatul constatator emis de ONRC pentru a se
verifica un eventual conflict de interese dintre acționariatul ofertantului și
beneficiar.
Este
interzisă divizarea achizițiilor de acelaşi tip, respectiv servicii, bunuri sau
lucrări a căror valoare depășește 15.000 de euro fără TVA, în contracte mai
mici cu scopul evitării procedurii de selecție de oferte.
Avizarea întregii proceduri se face astfel: la
nivelul Oficiului Județean al AFIR se verifică online dosarele de achiziții
pentru proiectele cu achiziții simple ale beneficiarilor privați, la nivelul Centrului
Regional al AFIR se verifică online dosarele de achiziții pentru proiectele cu
achiziții complexe ale beneficiarilor privați, iar la nivelul AFIR se verifică
dosarele de achiziții pentru proiectele beneficiarilor privați cuprinse în
eșantionul de verificare pe teren.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu