marți, 9 iunie 2015

Din 6 iulie, achizițiile pentru proiectele PNDR 2020 se fac numai online



Solicitanții de fonduri europene care vor depune cereri de finanţare prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2020 vor fi obligaţi să utilizeze, cu începere din 6 iulie, modulul de achiziții online al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR). Astfel, solicitanţii, înaintea semnării contractului de finanțare cu AFIR, vor derula online procedura de achiziții aplicabilă serviciilor eligibile (servicii de consultanță și servicii pentru întocmirea studiilor de fezabilitate, cu o valoare mai mare de 15.000 de euro), în conformitate cu prevederile procedurii de achiziții pentru beneficiarii privați ai PNDR publicată pe pagina de internet a AFIR. Până pe 6 iulie, solicitanţii de fonduri nerambursabile vor derula achiziţiile private conform prevederilor procedurale anterioare: publicarea în ziar a unei invitații de participare și primirea de către solicitant a minim trei oferte conforme din punct de vedere tehnic și financiar.

Procedura online se aplică pentru toate achiziţiile derulate în PNDR 2020 și este valabilă pentru adjudecarea contractelor de achiziții de servicii, bunuri (cu sau fără montaj) și de execuție de lucrări. În vederea derulării online a procedurilor de achiziții, beneficiarii privați, ofertanţii şi, după 6 iulie, solicitanţii au obligația autentificării pe pagina oficială de internet a AFIR (www.afir.info), în partea superioară a paginii, destinată depunerii online.
Procedura de achiziţii private se derulează în conformitate cu Manual operaţional de achiziții pentru beneficiarii privați ai PNDR 2020, versiunea 1, publicat pe pagina oficială de internet a AFIR – www.afir.info (secțiunea Informații utile – Proceduri de lucru).
În conformitate cu prevederile Manualului de procedură, contractele mai mari de 15.000 euro fără TVA trebuie adjudecate prin procedura de selecție de oferte cu condiția publicării pe site-ul www.afir.info a unei invitații de participare, a dosarului cererii de oferte și a primirii on-line de către beneficiarul privat a minim două oferte conforme din punct de vedere tehnic şi financiar al ofertanţilor. Ofertele conforme trebuie să se încadreze în valoarea licitată corespunzătoare din bugetul indicativ – Anexa III la contractul de finanțare. Invitația de participare trebuie înregistrată în Registrul de intrări - ieșiri al beneficiarului privat. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este de minim 10 zile lucrătoare de la data publicării pe pagina oficială a AFIR.
Pentru contractele mai mici sau egale cu 15.000 euro fără TVA, beneficiarul privat poate opta pentru aplicarea proceduri cu o singură ofertă sau a celei menţionate mai sus menționată dacă dorește aceasta. În acest caz beneficiarul privat depune spre verificare și avizare numai contractul, Anexa IV – declarația pentru respectarea regulilor privind evitarea conflictului de interese și certificatul constatator emis de ONRC pentru a se verifica un eventual conflict de interese dintre acționariatul ofertantului și beneficiar.
Este interzisă divizarea achizițiilor de acelaşi tip, respectiv servicii, bunuri sau lucrări a căror valoare depășește 15.000 de euro fără TVA, în contracte mai mici cu scopul evitării procedurii de selecție de oferte.
Avizarea întregii proceduri se face astfel: la nivelul Oficiului Județean al AFIR se verifică online dosarele de achiziții pentru proiectele cu achiziții simple ale beneficiarilor privați, la nivelul Centrului Regional al AFIR se verifică online dosarele de achiziții pentru proiectele cu achiziții complexe ale beneficiarilor privați, iar la nivelul AFIR se verifică dosarele de achiziții pentru proiectele beneficiarilor privați cuprinse în eșantionul de verificare pe teren.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu