Visul sau, cum se spune în ziua de astăzi, targetul ministrului
Transporturilor, Ioan Rus, de a lega Moldova cu Transilvania printr-o autostradă
sau măcar printr-un drum expres în anul 2018, pentru ca la o sută de ani de la
Marea Unire de la 1 Decembrie să facem și Marea Integrare a celor două zone
istorice, pare doar un vis. Unul ca toate celelalte de până acum, despre care
au vorbit cu înflăcărare toți politicienii aflați la Putere, dar de care se
pare că se alege praful, este autostradă Brașov – Bacău. Aceasta a devenit, în
noul master plan pe transporturi al țării noastre, al doilea cel mai scump drum
modern propus pentru a fi construit: 1,8 miliarde de euro, cu al doilea cel mai
scump preț pe kilometrul de autostradă, adică între șase și 15,7 milioane. În
condițiile în care toți cei 1.300 de kilometri de autostradă din masterplan ar
toca 13 miliarde de euro. Și în condițiile în care nu mai departe de sfârșitul
anului trecut s-a copt și un veritabil complot chiar în Regiunea Nord-Est
contra proiectului autostrăzii Brașov – Bacău. Proiect pe care liderii politici
și administrativi ai județelor Iași și Botoșani vor să-l împiedice, în favoarea
unei autostrăzi Târgu Mureș - Iași – Ungheni, de cinci ori mai scumpă decât
prima.
Încă din 2013, liderii USL din Moldova au început un
lobby puternic la București privind construcția de autostrăzi, cele două mari
proiecte puse în discuție fiind autostrăzile Bacău – Brașov și Iaşi -
Târgu-Mureș. Principalii promotori ai acestor proiecte erau deja desueții Viorel
Hrebenciuc (PSD) şi Relu Fenechiu (PNL). Primul susținea că i-a convins pe
premierul Ponta și pe vicepremierul Dragnea, cel de-al doilea miza pe sprijinul
lui Crin Antonescu și al ministrului de Finanțe, Daniel Chițoiu. Observați?
Desuetudine totală. Iar un om politic încă la vârf în județul Bacău declara,
atunci, cu mândrie: „Autostrada Bacău - Brașov a fost în mai multe ocazii
oficiale pe buzele premierului și vicepremierului.” Și pe buze a rămas. De prăpastie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu