miercuri, 25 februarie 2015

S-a finalizat analizarea dosarelor din Programul Casa Verde 2011



  • o sesiune pentru anul în curs încă nu a fost anunțată
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a finalizat analizarea dosarelor depuse de persoanele fizice în sesiunea 2011 a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire – program cunoscut sub denumirea de CASA VERDE. AFM urmează să transmită la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Bacău restul de contracte, în scopul semnării acestora de beneficiarii declarați admiși. Programul este gestionat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și finanțat de AFM.

În perioada 1 iunie - 15 iulie 2011 au fost depuse, la APM Bacău, 410 dosare (în valoare de aproape 2,35 de milioane de lei), care au fost transmise la AFM pentru evaluare și aprobare. Cele mai multe solicitări au fost pentru centrale termice pe bază de peleți și pompe de căldură. S-au acordat până la 6.000 de lei pentru panouri solare și centrale pe bază de peleți și până la 8.000 de lei pentru pompe de căldură.
În cursul anului 2011 AFM a evaluat numai 33 de dosare, cele depuse în perioada 1- 6 iunie 2011 - perioadă de evaluare la nivel național. În luna iulie 2014, AFM a reluat evaluarea dosarelor depuse în sesiunea 2011 și rămase în curs de analiză. Din suma totală alocată pentru județul Bacău, 220.000 de lei au fost distribuiți celor 33 de dosare evaluate în cursul anului 2011, iar diferența de 2.123.804 de lei a fost redistribuită restului de dosare analizate în cursul anului 2014. În perioada 24 iulie 2014 - 20 februarie 2015, APM Bacău a verificat documentelor necesare semnării Contractelor de finanțare ale beneficiarilor declarați admiși de AFM în program. În perioada menționată s-au semnat 80 de contracte de finanțare nerambursabilă și s-au verificat și transmis la AFM 40 de dosare de decontare aduse de beneficiarii admiși.

Cum se semnează noile contracte

Pentru semnarea contractului, beneficiarul trebuie să se prezinte la APM cu următoarele documente actualizate:
  1. Extras de carte funciară pentru imobilul în care se implementează proiectul aprobat – în original;
  2. Extras de cont bancar, valid la data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni) – în original;
  3. Copie CI a beneficiarului (titular contract);
  4. Procura notarială (dacă este cazul) - în original;
  5. Autorizație de construire validă la data semnării contractului (dacă este cazul) – în original sau în copie legalizată.
„Organizarea, în cursului anului 2015, a unei noi sesiuni de depunere dosare în Programul Casa Verde va fi mediatizată de minister și de AFM înainte de începerea acesteia. La această dată, nu deținem informații de organizare a unei noi sesiuni a programului; în cazul în care va fi lansată o astfel de sesiune, informațiile despre ghidul de finanțare a programului, documentele necesare pentru dosarul de finanțare, entitățile care pot aplica, precum și data lansării vor putea fi accesate pe site-ul AFM, la , adresa: www.afm.ro/casa_verde_pf.php.”

Corina Neli Pricope, directorul execuriv al APM Bacău

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu