- o sesiune pentru anul în curs încă nu a fost anunțată
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a
finalizat analizarea dosarelor depuse de persoanele fizice în sesiunea 2011 a Programului privind instalarea sistemelor
de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau
completarea sistemelor clasice de încălzire – program cunoscut sub denumirea de
CASA VERDE. AFM urmează să transmită la Agenția
pentru Protecția Mediului (APM) Bacău restul de contracte, în scopul semnării
acestora de beneficiarii declarați admiși. Programul este gestionat de
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și finanțat de AFM.
În perioada 1 iunie - 15 iulie 2011 au fost depuse, la APM Bacău, 410
dosare (în valoare de aproape 2,35 de milioane de lei), care au fost transmise la AFM pentru evaluare și
aprobare. Cele mai multe solicitări au fost pentru centrale termice pe bază de
peleți și pompe de căldură. S-au acordat până la 6.000 de lei pentru panouri
solare și centrale pe bază de peleți și până la 8.000 de lei pentru pompe de căldură.
În cursul anului 2011 AFM a evaluat numai 33 de dosare, cele depuse în
perioada 1- 6 iunie 2011 - perioadă de evaluare la nivel național. În luna
iulie 2014, AFM a reluat evaluarea dosarelor depuse
în sesiunea 2011 și rămase în curs de analiză. Din suma totală alocată pentru
județul Bacău, 220.000 de lei au fost distribuiți celor 33 de dosare
evaluate în cursul anului 2011, iar diferența de 2.123.804 de lei a fost
redistribuită restului de dosare analizate în cursul anului 2014. În perioada 24 iulie 2014 - 20
februarie 2015, APM Bacău a verificat documentelor necesare semnării
Contractelor de finanțare ale beneficiarilor declarați admiși de AFM în
program. În perioada menționată s-au semnat 80 de contracte de finanțare
nerambursabilă și s-au verificat și transmis la AFM 40 de dosare de decontare
aduse de beneficiarii admiși.
Cum se semnează noile contracte
Pentru semnarea contractului,
beneficiarul trebuie să se prezinte la APM cu următoarele documente
actualizate:
- Extras de carte funciară pentru imobilul în care se implementează proiectul aprobat – în original;
- Extras de cont bancar, valid la data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni) – în original;
- Copie CI a beneficiarului (titular contract);
- Procura notarială (dacă este cazul) - în original;
- Autorizație de construire validă la data semnării contractului (dacă este cazul) – în original sau în copie legalizată.
„Organizarea, în cursului anului 2015, a unei noi
sesiuni de depunere dosare în Programul Casa Verde va fi mediatizată de
minister și de AFM înainte de începerea acesteia. La această dată, nu deținem
informații de organizare a unei noi sesiuni a programului; în cazul în care va fi lansată o astfel de
sesiune, informațiile despre ghidul de finanțare a programului, documentele
necesare pentru dosarul de finanțare, entitățile care pot aplica, precum și
data lansării vor putea fi accesate pe site-ul AFM, la , adresa: www.afm.ro/casa_verde_pf.php.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu