Prin petiție se cer urgentarea construirii unor autostrăzi, drumuri expres și alocarea de fonduri, cel putin la nivelul celorlalte regiuni de dezvoltare ale tarii, pentru intretinerea, repararea si modernizarea drumurilor existente în zona Moldovei. ”Realizarea infrastructurii de transport care sa raspunda nevoilor intreprinzatorilor si investitorilor sa realizeze interconectarea retelelor rutiere, feroviare, aeriene si maritime, astfel incat timpii de transport a marfurilor sa fie cat mai mici si costurile sa fie reduse, reprezinta conditia obligatorie pentru crearea cadrului de dezvoltare economica si sociala a Moldovei si de eradicarea saraciei in aceasta zona.” - se arată în petiție.
Este vorba de autostrăzile:
- Bucuresti – Suceava – punct de trecere a frontierei • Brasov – Bacau – Iasi – punctul trecere a frontierei • Tg. Mures – Pascani – Iasi – punctul de trecere a frontierei
- Bistrita – Vatra Dornei – Suceava – Botosani – punctul de trecere a frontierei
- Bacau – Vaslui – Albita – punctul de trecere a frontierei
- Piatra Neamţ - Bacău;
- Braila – Focsani – Tg. Secuiesc;
- Galati – Tecuci – Barlad – Vaslui – Iasi – Botosani.
- Onesti – Adjud – Barlad – Albita – punctul de trecere a frontierei;
- Bacau – Moinesti – Comăneşti - Miercurea Ciuc;
- Piatra Neamţ - Bicaz – Toplita – Tg. Mures;
- Tecuci – Oancea – punctul de trecere a frontierei;
- Barlad – Falciu – punctul trecere a frontierei.
Reuniunea de la Bacău a luat act de:
• situaţia alarmanta a economiei judeţelor noastre, • reducerea îngrijorătoare a numărului locurilor de munca corelata cu numarul mic de locuri de munca nou create, • depopularea localităţilor şi a judeţelor, • lipsa investiţiilor, • creşterea numărului de firme desfiinţate, • numărul mic de firme nou înfiinţate, • stagnarea si / sau reducerea indicatorilor economici de baza: cifra de afaceri, numarul de salariati, profit, productivitatea muncii, rentabilitate, rata profitului, • lipsa lichiditatilor si a finantarilor necesare functionarii firmelor, • cheltuieli de transport pentru piata vest-europeana, mai mari cu aproximativ 30% fata de agentii economici din vestul tarii, • bugete mici alocate pentru repararea si intretinerea drumurilor din zona Moldovei (10% fata de Ardeal – 100 mil. euro fata de 1 mld. euro) coroborate cu mentinerea alocarilor reduse in proiectul de Buget pentru anul 2015, • disensiunile şi disputele politice, lipsa de unitate a politicienilor si reprezentanţilor autoritatilor publice, care genereaza mari intarzieri la inceperea lucrarilor de infrastructură rutiera si, mai grav, posibila nerealizare a acestora.
Petiția se cere semnată în vederea:
• evitarii accentuarii cresterii gradului de saracie si a depopularii judetelor noastre, • reducerii disparitatilor dintre judetele noastre, celelalte judete ale Romaniei si regiunile UE, • accesului facil la infrastructura rutiera a tuturor judetelor, localitatilor, firmelor si locuitorilor • atragerii investitiilor si investitorilor în judeţele noastre, • dezvoltarii schimburilor comerciale intre judetele noastre, judetele Romaniei si regiunile UE, • asigurarii conditiilor necesare dezvoltarii economice a judetelor noastre si crearii de locuri de munca, • asigurarii unei vieti mai bune generatiilor actuale si urmasilor urmasilor nostri
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu