marți, 11 noiembrie 2014

Sistemul e putred, dar mulți se încălzesc



Tot mai multe reclama]ii [i sesiz\ri ne sunt adresate, `n ultimul timp, evident mai ales acum `n prag de iarn\, când totul se poate judeca „la rece”, pe tema sistemului centralizat de `nc\lzire. Nu ne-ar ajunge edi]ia pe o lun\ s\ ne referim la toate. Public\m, `ns\, ceea ce credem c\ este semnificativ pentru acest sistem, pentru o astfel de situa]ie `n care, `n Bac\u, se mai afl\ destul\ lume. Dovad\ articolele care apar.
Cei mai mul]i acuz\, `n aceste zile, `ncetineala cu care se lucreaz\ la reabilitarea unor trasee termice, la felul `n care s-a ajuns ca tocmai acum, `n anotimpul rece s\ se lucreze `n acest sector. De ce nu vara, când e cald, când nu e nevoie de `nc\lzire centralizat\, de ce nu rapid, dac\ defec]iunile apar pe loc, f\r\ preaviz? De ce?
Dac\ `i ascul]i pe unii – consumatorii unor astfel de servicii – au perfect\ dreptate, dac\ stai de vorb\ cu cei care se ocup\ de repara]ii afli alte argumente, care [i ele par s\ stea `n picioare.
Ce mai la deal, la vale, spun mul]i (chiar dintre beneficiarii de c\ldur\ centralizat\), re]eaua e putred\! Au dreptate. E pudret\, precum [i societatea `n care tr\im [i pe care nu o mai men]ine nimeni `n ton cu schimb\rile aduse de vreme. Iar o `ntreprindere din aceast\ societate care tr\ie[te pe sponci, cum este aceea de furnizare a c\ldurii centralizate, mai ales dup\ marile dreban[\ri, tot pe sponci efectueaz\ [i lucr\rile de `ntre]inere a sistemului, pe care [tie cum s\ le fac\, dar unde putere nu e, nimic nu e.
Recunosc, cu mâna pe inim\, c\ eu, pe scara blocului meu, am r\mas ultimul bran[at la sistemul centralizat. Vecinul care era cu un pas `n fa]\, adic\ hot\rât s\-[i pun\ central\ proprie, m-a avertizat: r\mâi singur, pl\te[ti tot, adic\ [i pierderile din sistem. Ce faci? {i am f\cut [i eu ca el, adic\ am tras gazul printr-o central\ termic\ de apartament. Acum o duc biiine! Mai am vreo [ase ani garan]ie la central\. Nu [tiu ce fac dup\ aceea. Cump\r alta nou\, performant\? Mai pot beneficia de vechitur\? ~mi dau voie cei de la gaze? Cu gazul nu te joci! Pân\ una-alta, un furtun de racord m-a l\sat f\r\ ap\ cald\ la du[. Folosesc apa rece, m\ treze[te mai ales `n capania electoral\. Dar va trebui s\-l schimb. Cât o s\ coste? Bine c\ am sc\pat de putreziciunea din re]eaua centralizat\!
Am [i eu probleme, dup\ cum se vede. {i au mul]i dintre noi. M\ refer la `nc\lzirea locuin]ei. Dar, Slav\ Domnului, afar\ e `nc\ bine, nu au dat troienele. Pân\ atunci eu cred c\ totul se va aranja. N-am auzit pe nimeni s\ degere `n Bac\u, `n cas\, dac\ [i-a pl\tit factura. Sistemul de plat\ `nc\ nu e putred. Doar ]evile mai fac câte o figur\.
{i, `n definitv, câ]i nu se `nc\lzesc tocmai de la sistemele astea putrede?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu