Persoanele
fizice vor putea comunica electronic cu Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală pentru a-şi verifica propria situaţie fiscală, prin intermediul
serviciului „Spaţiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al
Ministerului Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală.
Într-o primă etapă, serviciul va fi
disponibil în sistem pilot, începând cu luna septembrie până la sfârșitul
anului, pentru anumite documente şi informaţii destinate contribuabililor
persoane fizice cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov. Începând de anul viitor,
proiectul pilot va fi dezvoltat la nivel naţional și se vor extinde categoriile
documentelor şi informaţiilor comunicate spre și dinspre contribuabili.
Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de terminale
electronice, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Serviciile de
comunicare electronică puse la dispoziţie de ANAF vor fi disponibile în mod
gratuit, 24 din 24 de ore.
Prevederile
referitoare la utilizarea serviciului se regăsesc în proiectul de Ordin al Ministrului
Finanţelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de
transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice, postat astăzi, spre
dezbatere publică, pe site-ul MFP. După aprobare, Ordinul va face parte din
legislaţia secundară necesară pentru punerea în aplicare a unora dintre
prevederile OUG 40/2014, care stabilesc premisele comunicării în format
electronic între contribuabil și autoritățile fiscale.
Potrivit proiectului de act normativ, pentru a
accesa „Spaţiul privat virtual” persoanele fizice se vor putea identifica
electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de
servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001) sau prin
credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică
folosinţă OTP.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu