luni, 23 aprilie 2012

Caravana Educaţională în Turism a poposit în Bacău


Marcel Gaftoneanu a prezentat, în Bacău,
rezultatele proiectului aplicat în turism
Şcoala de Studii Comerciale, din Bacău, fundaţie a Camerei de Comerţ şi Industrie, a fost luni, 23 aprilie, gazda Caravanei Educaţionale în Turism, acţiune a Camerei de Comerţ şi Industrie din Suceava, în calitate de beneficiar al proiectului strategic "Fit to Tourism - FIT TOUR". La eveniment au participat persoanele care fac parte din grupul ţintă al proiectului: persoane care activează în domeniul turismului, angajaţi, manageri, reprezentanţi ai unor întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane fizice autorizate. Proiectul este finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, iar valoarea lui a ajuns la aproape 11 milioane de euro. Bacăul a fost primul popas al Caravanei.
Scopul Caravanei l-a constituit prezentarea şi distribuirea gratuită a celor mai noi manuale de formare profesională, elaborate conform standardelor europene, pe disciplinele Organizarea activităţii de agent de turism, Organizarea activităţii din pensiunile turistice, Comunicare în turism şi orientare către client, Promovare şi marketing în turism, Planificarea şi organizarea afacerilor în turism, Tehnician în turism, Organizarea activităţii de front office, Manualul Ospătarului,  Manualul Bucătarului şi Manualul Cameristei. De asemenea, a fost distribui gratuit DVD-ul cu manualele de formare profesională şi cu şapte filme educaţionale: Administrator de Pensiune Turistică, Agent de Turism-Ghid, Bucătar, Cameristă, Ospătar, Recepţione şi Tehnician în Turism. "Principala problemă cu care ne confruntăm - a spus, în prezentarea proiectului, directorul general al Camerei de Comerţ din Suceava, Marcel Gaftoneanu - este pregătirea profesională a celor care activează în domeniul turismului. Nu este suficient să ai ce arăta turiştilor în ţara ta, dacă personalul din domeniu nu este empatic cu acesta. Proiectul nostru a fost conceput pe baza unor studii care ne-au arătat că este important să folosim resursa umană din turism. Noi am crezut că una dintre modalităţile prin care putem securiza această importantă resursă este tocmai formarea ei profesională. Proiectul a fost aplicat timp de doi ani, din 2010, pentru ca rezultatele lui să poată fi folosite în promovarea sa".
Implementarea proiectului s-a făcut în parteneriat cu societăţile Consulting Group, Tourism, Hotel and Restaurant Consulting Group, cu Asociaţia pentru Turism Bucovina, Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Neamţ şi Centrul Judeţean de Informare Turistică a Judeţului Maramureş. Zonele geografice vizate sunt regiunile Nord-Est şi Nord-Vest. Au fost create trei Centre Regionale de Competenţe în Turism, în Suceava, Piatra Neamţ şi Baia Mare, şi a fost elaborată o platformă educaţională cu funcţii de e-learning, consiliere, platformă de recrutare şi targ virtual de locuri de muncă pe pagina web a proiectului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu