Conferinţa de lansare a proiectului în Bacău (Foto: Petru DONE) |
Primele două obiective specifice ale proiectului sunt Asistarea a 45 de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) pentru identificarea cererii de competenţe necesare creşterii competitivităţii acestora în raport cu piaţa de referinţă şi dinamica economiei locale, pe durata a trei ani şi Actualizarea calificărilor sau competenţelor pentru angajaţi ai microîntreprinderilor şi IMM-urilor, pentru 535 de persoane, angajaţi şi manageri. Celelalte două obiective vizează Asistarea a 15 întreprinzători si 30 de persoane care doresc să iniţieze o activitate independentă, prin intermediul unui program de măsuri integrate (consiliere, sprijin pentru iniţierea afacerilor, formare profesională, activităţi de asistenţă şi post-asistenţă în sprijinul iniţierii afacerilor şi a ocupării pe cont propriu) şi Implementarea a trei campanii de informare şi conştientizare, privind oportunităţile oferite în vederea încurajării antreprenoriatului.
"Crearea Centrului de Promovare a Culturii Antreprenoriale INTER-ACTIV la Bacău - a precizat Gicu Antohi - va facilita accesul microîntreprinderilor şi IMM-urilor la servicii gratuite de consultanţă în management şi la instruire şi va promova antreprenoriatul, care reprezintă cea dintîi raţiune a procesului de creare şi dezvoltare a activităţilor economice, combinând riscurile, creativitatea şi inovaţiile cu atitudinea managerială".
Pentru microîntreprinderi şi IMM-uri vor fi întocmite analize şi studii privind dezvoltarea oportunităţilor antreprenoriale în activităţi noi pentru companii din sectorul IMM şi, de asemenea, vor fi făcute recomandări privind strategii de dezvoltare, de restructurare, de investiţii noi sau de accesare de fonduri europene. Pentru angajaţi şi personalul de conducere din IMM se organizează cursuri de management de propiect, de managementul resurselor umane, de competenţe antreprenoriale, curs de operator de introducere, validare şi prelucrare de date, curs de igienă şi securitate în muncă şi curs de limba engleză pentru afaceri sau comunicare în limba engleză. De asemenea, pentru întreprinzători sau persoane care doresc să iniţieze o activitate independentă se organizează cursuri de competenţe antreprenoriale sau de consiliere ori sprijin pentru iniţierea unei noi afaceri.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - Investeşte în oameni şi are un buget de peste 700.000 de euro. Cursurile sunt gratuite, iar cei interesaţi se pot adresa Biroului regional din Bacău, de pe strada Mioriţei, sau pot vizita site-ul organizatorului (www.mibaconsulting.ro).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu