Andrei Seto, directorul Oficiului Județean Bacău al AFIR |
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor
Rurale (AFIR) aplică, inclusiv în Centrul județean Bacău, unele măsuri în
contextul pandemiei de COVID-19, pentru continuitatea activității și a derulării
fondurilor europene acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020
(PNDR 2020).
Cum se fac vizitele pe teren
În cazul proiectelor pentru care beneficiarii au depus tranșe intermediare
de plată, experții AFIR vor putea autoriza plata fără a efectua vizita la
locul investiției, doar în baza verificării documentare a dosarului cererii de
plată; în această situație, vizita la locul investiției se va efectua la
următoarea tranșă de plată.
În cazul proiectelor pentru care beneficiarii depun cererile de plată tranșa
finală, experții AFIR vor efectua vizita la locul investiției; ca excepție
de la această regulă, experții AFIR vor
autoriza plata către beneficiari fără a mai efectua vizita la locul investiției
dacă a fost efectuată anterior cel puțin
o vizită pe teren în perioada de implementare și dacă, în urma analizei la
nivelul conducerii structurilor teritoriale ale AFIR, se constată că zona în care este investiția este una cu risc
epidemiologic ridicat. În această situație, vizita la fața locului se va
realiza de serviciile tehnice ale AFIR în perioada imediat următoare
întreruperii restricțiilor cauzate de COVID-19.
Se suspendă activitatea cu publicul
La AFIR se suspendă activitatea cu
publicul la sediul central și la sediile structurilor regionale și județene. Relațiile
cu publicul se vor desfășura, temporar, doar în mediul on-line, prin intermediul
adreselor de e-mail relatii.publice@afir.info (petiții
generale/ solicitanți PNDR) și cabinet@afir.info (pentru
comunicare instituțională), prin telefon 031.860.27.47 (sau la numerele de
telefon ale structurilor teritoriale ale AFIR), prin servicii de curierat la
adresa Str. Știrbei Voda, nr. 43, Sector 1, București (sau la adresele poștale
ale structurilor teritoriale ale AFIR) și prin pagina oficială de Facebook a
Agenției. Datele de contact ale Oficiilor Județene și ale Centrelor Regionale
ale AFIR sunt disponibile pe pagina web a AFIR, www.afir.info, la secțiunea
Structuri Teritoriale.
Audiențele la personalul de conducere al
AFIR vor fi acordate exclusiv telefonic.
Acces restricționat în sediile AFIR
AFIR interzice
accesul în sediul central și în sediile Centrelor Regionale și ale Oficiilor
Județene tuturor persoanelor pentru care autoritățile române competente au
dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea duratei
acestora, care au călătorit în ultimele 14 zile într-una din zonele cu risc de
contaminare prevăzute în Lista regiunilor și localităților din zona roșie și
zona galbenă cu transmitere a COVID-19 sau care au intrat, în ultimele 14 zile,
în contact cu o persoană diagnosticată/ monitorizată pentru o posibilă infecție
cu COVID-19.
„Pentru celelalte persoane, accesul în
sediile AFIR este limitat și condiționat de justificarea clară a necesității
prezenței fizice care nu suportă amânare, precum și de respectarea strictă a
regulilor de siguranță sanitară și de semnarea Declarației pe propria
răspundere în acest sens, disponibilă la intrarea în sediu. În cazul în care se
realizează accesul în sediul AFIR, este obligatorie păstrarea distanței de cel
puțin 1 metru față de angajații AFIR și durată a întrevederii trebuie să nu
depășească 15 minute. Aceste măsuri sunt în vigoare până la o dată care va fi
comunicată în mod oficial pe pagina de internet a AFIR.”
Andrei Seto, directorul
Centrului AFIR Bacău
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu