joi, 26 martie 2020

Cum lucrează AFIR, în contextul pandemiei de COVID-19


Andrei Seto,
directorul Oficiului Județean Bacău al AFIR

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) aplică, inclusiv în Centrul județean Bacău, unele măsuri în contextul pandemiei de COVID-19, pentru continuitatea activității și a derulării fondurilor europene acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020).

Cum se fac vizitele pe teren

În cazul proiectelor pentru care beneficiarii au depus tranșe intermediare de plată, experții AFIR vor putea autoriza plata fără a efectua vizita la locul investiției, doar în baza verificării documentare a dosarului cererii de plată; în această situație, vizita la locul investiției se va efectua la următoarea tranșă de plată.
În cazul proiectelor pentru care beneficiarii depun cererile de plată tranșa finală, experții AFIR vor efectua vizita la locul investiției; ca excepție de la această regulă, experții AFIR vor autoriza plata către beneficiari fără a mai efectua vizita la locul investiției dacă a fost efectuată anterior cel puțin o vizită pe teren în perioada de implementare și dacă, în urma analizei la nivelul conducerii structurilor teritoriale ale AFIR, se constată că zona în care este investiția este una cu risc epidemiologic ridicat. În această situație, vizita la fața locului se va realiza de serviciile tehnice ale AFIR în perioada imediat următoare întreruperii restricțiilor cauzate de COVID-19.

Se suspendă activitatea cu publicul

La AFIR se suspendă activitatea cu publicul la sediul central și la sediile structurilor regionale și județene. Relațiile cu publicul se vor desfășura, temporar, doar în mediul on-line, prin intermediul adreselor de e-mail relatii.publice@afir.info (petiții generale/ solicitanți PNDR) și cabinet@afir.info (pentru comunicare instituțională), prin telefon 031.860.27.47 (sau la numerele de telefon ale structurilor teritoriale ale AFIR), prin servicii de curierat la adresa Str. Știrbei Voda, nr. 43, Sector 1, București (sau la adresele poștale ale structurilor teritoriale ale AFIR) și prin pagina oficială de Facebook a Agenției. Datele de contact ale Oficiilor Județene și ale Centrelor Regionale ale AFIR sunt disponibile pe pagina web a AFIR, www.afir.info, la secțiunea Structuri Teritoriale.
Audiențele la personalul de conducere al AFIR vor fi acordate exclusiv telefonic.
Acces restricționat în sediile AFIR

AFIR interzice accesul în sediul central și în sediile Centrelor Regionale și ale Oficiilor Județene tuturor persoanelor pentru care autoritățile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea duratei acestora, care au călătorit în ultimele 14 zile într-una din zonele cu risc de contaminare prevăzute în Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19 sau care au intrat, în ultimele 14 zile, în contact cu o persoană diagnosticată/ monitorizată pentru o posibilă infecție cu COVID-19.

„Pentru celelalte persoane, accesul în sediile AFIR este limitat și condiționat de justificarea clară a necesității prezenței fizice care nu suportă amânare, precum și de respectarea strictă a regulilor de siguranță sanitară și de semnarea Declarației pe propria răspundere în acest sens, disponibilă la intrarea în sediu. În cazul în care se realizează accesul în sediul AFIR, este obligatorie păstrarea distanței de cel puțin 1 metru față de angajații AFIR și durată a întrevederii trebuie să nu depășească 15 minute. Aceste măsuri sunt în vigoare până la o dată care va fi comunicată în mod oficial pe pagina de internet a AFIR.”
Andrei Seto, directorul Centrului AFIR Bacău

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu