Contribuabilii pot solicita
facilitățile fiscale reglementate în Capitolul II din Ordonanța Guvernului nr.
6/2019 până la 16 decembrie 2019. Ministerul Finanțelor Publice a elaborat
procedura pentru anularea restanțelor accesorii aferente obligațiilor bugetare
datorate la 31 decembrie 2018.
Pot solicita anularea accesoriilor
persoanele juridice care la 31 decembrie 2018 inclusiv aveau obligații bugetare
principale restante administrate de ANAF mai mici de un milion de lei.
Beneficiază de aceste facilități fiscale și persoanele fizice sau entitățile
fără personalitate juridică, unitățile administrativ-teritoriale sau
subdiviziunile administrativ-teritoriale ale instituțiilor publice, indiferent
de cuantumul obligațiilor bugetare principale restante administrate de ANAF și înregistrat
la 31 decembrie 2018 inclusiv. În această categorie sunt incluși și debitorii
declarați insolvabili, persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară
potrivit Codului de procedură fiscală sau răspunderea potrivit Legii privind
procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență ori potrivit Legii
privind procedura insolvenței, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei
anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii
deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii
judecătorești de atragere a răspunderii.
De asemenea, sunt incluși debitorii
aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, debitorii care la 31
decembrie 2018 inclusiv înregistrează doar obligații de plată accesorii
nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată,
iar accesoriile nu au fost stinse până la 8 august 2019, și debitorii cărora li
s-au comunicat decizii de impunere aferente unor obligații bugetare principale
scadente până la 31 decembrie 2018 inclusiv ca urmare a unei inspecții fiscale
în derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligațiilor
bugetare principale și de data comunicării deciziei de impunere.
ANAF emite decizia de amânare la
plată a accesoriilor și decizia de anulare a acestora pentru obligațiile
bugetare pe care le administrează dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute.
Similar, dacă prin hotărâre a consiliilor locale se stabilește acordarea
acestor facilități fiscale, precum și procedura aplicabilă, direcțiile de
impozite și taxe locale din cadrul primăriilor emit decizii de amânare la plată
a accesoriilor și de anulare a acestora pentru obligațiile bugetare pe care le
administrează, dacă sunt îndeplinite condițiile legale.
Notificarea privind intenția de accesare a facilității
fiscale și cererea de acordare a facilității fiscale se pot depune inclusiv
prin aplicația online „Spațiul privat virtual”.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergere