Direcția
Arhitect Șef a Municipiului Bacău a lansat, joi, 1 august, campania de
informare dedicată instituțiilor publice chemate să participe la/sau să asigure
respectarea legalității procesului de dezvoltare urbanistică,
antreprenoriatului implicat direct în dezvoltarea imobiliară și chiar
publicului larg dornic să cunoască legislația și regulamentele dezvoltării
imobiliare.
Prima
sesiune de dezbateri publice a fost organizată, joi, pe tema „Prezentarea campaniei de informare, rezumarea
principalelor acte normative care reglementează activitatea urbanistică,
supunerea spre dezbatere a problemelor frecvent reclamate de cetățeni și a
conținutului chestionarului de satisfacție a cetățeanului”. La dezbatere au
participat un număr mare de arhitecți, reprezentanți ai instituțiilor care
avizează proiectele urbanistice și imobiliare și numai doi dintre dezvoltatorii
imobiliari din Bacău.
„Am
organizat această primă dezbatere – a spus arhitectul șef al municipiului
Bacău, Diana-Mihaela Marin - în contextul identificării unor necesități
stringente de dezvoltare a interacțiunii structurii urbanistice din Primăria
Municipiului Bacău cu publicul, pe fondul apropierii termenelor de actualizare
a principalelor documentații urbanistice, respectiv Planul de Urbanism General
și Regulamentul Local de Urbanism. Tematicile acestor dezbateri au o
adresabilitate largă, fiind vizați cei implicați direct în dezvoltarea
imobiliară”.
Chestionar
de satisfacție a publicului
Campania
este fundamentată pe rezultatele mai puțin satisfăcătoare din acest domeniu în
ultimul deceniu, care au scos în evidență deficiențe de comunicare cu cetățenii
și absența informării coerente a lor în ceea ce privește etapele de autorizare
a unei construcții.
Planul
de interacțiune cu cetățenii va avea direcții de acțiune pentru informarea transparentă
cu privire la activitatea Direcției Arhitect Șef, inclusiv prin presă și pe
internet. În acest context se propune și realizarea, în format electronic, a
unui Chestionar de satisfacție a publicului.
Direcția
Arhitect Șef va realiza și va distribui și un pliant care să prezinte succint
și pe înțeles pașii necesar de parcurs de la depunerea cererii de obținere a
certificatului de urbanism, până la obținerea dreptului de proprietate asupra
unei construcții. În două puncte de trafic intens din municipiu vor fi
amplasate ecrane tv pe care vor fi rulate informații cu privire la intabularea
unei construcții, la documentația urbanistică etc. Iar pe site-ul Primăriei vor
fi publicate mesaje în format extins.
Încă
trei sesiuni de dezbateri lunare
Campania
de informare va avea încă trei sesiuni de dezbateri cu antreprenoriatul din
domeniul imobiliar, cu autorități publice județene și locale, dar și cu
cetățenii. A doua dezbatere din program va avea loc în luna septembrie, a treia
în octombrie, iar a patra în noiembrie, de regulă la începutul fiecărei luni.
Tot
joi au fost trecute în revistă etapele și procedura în cazul obținerii
autorizației de construire și au fost prezentate câteva erori constate în
proiectele prezentate de dezvoltatorii care au solicitat autorizații de
construcție. Erorile – au spus consilierii tehnici ai Primăriei – au fost
remediate prin hotărâri de Consiliu local.
Arhitecții și reprezentanții instituțiilor au
vorbit de problemele pe care le întâmpină în procesul de realizare a
proiectelor de urbanism și în obținerea de avize de construire. Au acuzat
documentația stufoasă inclusiv pentru lucrări de construcție de mică amploare
și valoare și au cerut să fie făcute cunoscute pentru toți regulile din
domeniu. Vorbitorii au dat și sfaturi pentru realizarea unor proiecte, atât
proiectanților, cât și beneficiarilor de lucrări și construcții.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu