- Autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași este considerată „Legătură rutieră strategică”
Ministerul Transporturilor,
în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a precizat perioada în
care va fi realizat proiectul Autostrăzii Bacău-Brașov. Aceasta este 2020 –
2030, conform „Capitolului I – proiecte noi” din Master Planul General de
Transport (MPGT).
Sectorul de autostradă Brașov-Bacău este unul dintre cele trei segmente ale
Autostrăzii Brașov-Bacău-Pașcani-Iași. Al doilea este Sectorul Bacău-Pașcani, care
conform MPGT este identificat la nivel de drum expres în „Capitolul IV -
proiecte noi”, cu realizare în perioada 2014-2020. „În conformitate cu MPGT -
spun cei din minister - standardul de drum expres se va modifica în autostradă
în condițiile în care valorile de trafic și indicatorii tehnico-economici
aferenți obiectivului de investiții justifică noul standard sau în cazul în
care trebuie păstrată soluția unitară la nivel de coridor”. Iar al treilea
sector este Autostrada Pașcani-Iași-Ungheni, care face parte din autostrada Târgu
Neamț-Iași- Ungheni, identificată în MPGT în „Capitolul III - proiecte
noi”, în perioada 2014-2020.
De asemenea, în baza
contractului pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului
Bacău CNAIR va începe în acest an construcția primilor 17 km ai Autostrăzii
Moldova. Pe Coridorul 9 Pan European, CNAIR pregătește implementarea Tronsonului București-Pașcani, cu o lungime de 82 de km, din care se va desprinde legătura Pașcani-Bacău. De asemenea, în anul 2018 va începe procedura de achiziție publică pentru servicii de proiectare destinate Autostrăzii Bacău – Brașov (190 km).
În luna februarie 2018 este estimată finalizarea perioadei de evaluare a ofertelor și comunicarea rezultatului procedurii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinat drumului de mare viteză Ploiești-Buzău, cu o lungime de 65 de km. Și se estimează că în luna aprilie va fi semnat contractul, după parcurgerea etapei pentru depunerea lui și soluționarea contestațiilor.
Tot în aprilie se estimează semnarea contractelor destinate drumurilor de mare viteză Focșani – Bacău, cu o lungime de 110 km, și Bacău-Pașcani, în lungime de 82 de km.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu