marți, 5 septembrie 2017

Antreprenorii sunt împotriva supraaccizelor la carburanți



Aproape toți întreprinzătorii (97,3%) chestionați acum câteva zile de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) s-au declarat împotriva măsurii anunțată de Guvern cu privire la majorarea accizelor la carburanți care se va aplica de la 15 septembrie și de la 1 octombrie – ne-a informat președinta Patronatului Județean Bacău al IMM, Gina Plantos. În fapt, 96% dintre respondenți au menționat că o creștere a accizelor la benzină și motorină va avea efecte negative asupra activității lor.

Printre cele mai importante efecte negative considerate de respondenți că vor fi generate de creșterea accizelor au fost menționate scumpirile în lanț la toate produsele și serviciile de pe piață, creșterea costurilor de transport, afectarea creșterii economice, a locurilor de muncă și a competitivității și exporturilor, având în vedere că în alte țări costul benzinei/motorinei este mai mic. „Vor crește costurile de transport ale tuturor IMM-urilor – spune președintele CNIPMMR, Florin Jianu. Vor crește prețurile tuturor produselor și serviciilor și va fi afectată competitivitatea IMM-urilor la export, existând țări în Uniunea Europeană (UE) cu tarife mai mici la benzină și motorină (în prezent, prețul benzinei fără taxe în România este pe locul al 15-lea în UE, cu un cost al benzinei mult peste țări producătoare de petrol, precum Marea Britanie și Olanda, dar și peste țări precum Austria, Polonia, Bulgaria, iar la prețul motorinei fără taxe România se situează pe locul al 17-lea în UE, mult peste Olanda, Austria, Italia, Polonia, Bulgaria). De asemenea, vor fi afectate creșterea economică și locurile de muncă în transporturi, comerț, industria prelucrătoare, agricultură etc.”.
Majorarea accizelor este văzută ca o soluție la reducerea deficitului bugetar înregistrat deja de la începutul anului, dar nu va rezolva problema fără creșterea investițiilor publice și susținerea celor private, fără investiții ample în infrastructura de transport, fără o absorbție corespunzătoare a fondurilor europene. La fel, este cerută creșterea volumului achizițiilor publice și facilitarea accesului IMM la contractele de achiziție, precum și respectarea termenului de plată de 30 de zile.
Carburanții s-au scumpit, însă, la pompă chiar înainte de aplicarea măsurilor guvernamentale, situație întâlnită și în județul Bacău. Supraaccizarea va accentua scumpirile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu