- întâlnirea a fost organizată şi găzduită de Camera de Comerţ
Camera de Comert si INdustrie Bacau |
Agenţii
economici şi furnizorii de utilităţi din judeţul Bacău, E-ON Moldova
Distribuţie, E.ON Gaz Distribuţie, Oficiul Judeţean de Poştă şi Compania
Regională de Apă Bacău s-au întâlnit, săptămâna trecută, pentru a dialoga pe
tema problemelor şi dificultăţilor din relaţiile lor contractuale. Iniţiativa
acestei acţiuni a rezultat în comisiile de lucru ale Camerei de Comerţ şi
Industrie Bacău, în care agenţii economici au semnalat astfel de probleme.
"La întâlnirea-dialog - ne-a informat preşedintele Camerei de Comerţ, Doru
Simovici - au fost dezbătute soluţii pentru adaptarea serviciilor oferite de
furnizorii de utilităţi la nevoile reale ale firmelor, în vederea desfăşurării
în bune condiţii a activităţii acestora". La întrunire a fost prezent şi
directorul executiv al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor
Bacău.
În relaţia
cu E-ON Moldova Distribuţie şi E-ON Gaz Distribuţie, au fost semnalate
întreruperile de furnizare a energiei electrice şi a gazului, care produc
pagube materiale, perturbă fluxul tehnologic, decalibrarea şi deteriorarea
echipamentelor de producţie, toate aceste disfuncţionalităţi
conducând la nerespectarea termenelor contractuale, majorarea cheltuielilor şi
scăderea nivelului de performanţă. De asemenea, au fost semnalate nerezolvarea
promptă a solicitărilor privind avariile la reţelele electrice sau de gaz,
efectuarea modificărilor la reţelele electrice proprii pe banii consumatorului,
taxarea consumului de gaze estimativ care nu reflectă consumul real al
utilizatorilor, deoarece pe lângă volumul contorizat se aplică încadrări în
zone de calitate şi putere calorifică superioare, facturările duble, comunicarea
dificilă între agenţii economici şi furnizori (la orice sesizare răspunde
robotul şi durează între 20 şi 30 de minute ca operatorul să preia legătura).
La fel, au fost acuzate lipsa echităţii contractuale, obligarea firmelor aflate
în
dificultate de plată de a achita garanţii, valoarea acestora reprezentând media
consumului pe 3 luni, durata foarte mare de eliberare a autorizaţiilor pentru
extinderea reţelelor (poate ajunge până la 3 luni), notificările E.ON către
consumatori care nu au valoare legală, în măsura în care Ordinul 77/2009 care reglementează acordul-cadru
de furnizare, prevede că la notificările prin poştă procedura de notificare se
consideră îndeplinită.
Compania
Regională de Apă nu asigură apă industrială şi determină firmele să
utilizeze, în procesul de producţie, apă potabilă de 4-6 ori mai scumpă, ceea
ce conduce la utilizarea ineficientă a resurselor de apă potabilă a judeţului.
De asemenea, utilizatorii apei din fântânile proprii sunt obligaţi să plătească
utilizarea reţelei de canalizare în funcţie de consum şi nu de cantitatea de
apă deversată, calitatea apei furnizate este deficitară şi afectează
activitatea agenţilor economici şi nu există infrastructura necesară pentru a
colecta distinct apa pluvială, astfel că utilizatorii de apă potabilă plătesc
şi apa pluvială.
Din relaţia cu
Compania Naţională Poşta Română, a rezultat că facturile de la E.ON Energie şi
E.ON Gaz nu ajung la destinatari, dar nici E.ON nu ia măsuri pentru a contacta
consumatorii atunci cînd observă că se întorc facturile.
Pentru perioada următoare, participanţii au propus organizarea, cu
sprijinul Camerei de Comerţ, a unor întâlniri periodice, pentru ca furnizorii
de utilităţi să prezinte agenţilor economici serviciile pe care le oferă,
planurile de investiţii şi soluţiile la sesizările consumatorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu