luni, 23 iulie 2012

Furnizorii de utilităţi au dat ochi cu clienţii


  • întâlnirea a fost organizată şi găzduită de Camera de Comerţ
Camera de Comert si INdustrie Bacau
Agenţii economici şi furnizorii de utilităţi din judeţul Bacău, E-ON Moldova Distribuţie, E.ON Gaz Distribuţie, Oficiul Judeţean de Poştă şi Compania Regională de Apă Bacău s-au întâlnit, săptămâna trecută, pentru a dialoga pe tema problemelor şi dificultăţilor din relaţiile lor contractuale. Iniţiativa acestei acţiuni a rezultat în comisiile de lucru ale Camerei de Comerţ şi Industrie Bacău, în care agenţii economici au semnalat astfel de probleme. "La întâlnirea-dialog - ne-a informat preşedintele Camerei de Comerţ, Doru Simovici - au fost dezbătute soluţii pentru adaptarea serviciilor oferite de furnizorii de utilităţi la nevoile reale ale firmelor, în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii acestora". La întrunire a fost prezent şi directorul executiv al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău.

În relaţia cu E-ON Moldova Distribuţie şi E-ON Gaz Distribuţie, au fost semnalate întreruperile de furnizare a energiei electrice şi a gazului, care produc pagube materiale, perturbă fluxul tehnologic, decalibrarea şi deteriorarea echipamentelor de producţie, toate aceste disfuncţionalităţi conducând la nerespectarea termenelor contractuale, majorarea cheltuielilor şi scăderea nivelului de performanţă. De asemenea, au fost semnalate nerezolvarea promptă a solicitărilor privind avariile la reţelele electrice sau de gaz, efectuarea modificărilor la reţelele electrice proprii pe banii consumatorului, taxarea consumului de gaze estimativ care nu reflectă consumul real al utilizatorilor, deoarece pe lângă volumul contorizat se aplică încadrări în zone de calitate şi putere calorifică superioare, facturările duble, comunicarea dificilă între agenţii economici şi furnizori (la orice sesizare răspunde robotul şi durează între 20 şi 30 de minute ca operatorul să preia legătura). La fel, au fost acuzate lipsa echităţii contractuale, obligarea firmelor aflate în dificultate de plată de a achita garanţii, valoarea acestora reprezentând media consumului pe 3 luni, durata foarte mare de eliberare a autorizaţiilor pentru extinderea reţelelor (poate ajunge până la 3 luni), notificările E.ON către consumatori care nu au valoare legală, în măsura în care Ordinul 77/2009 care reglementează acordul-cadru de furnizare, prevede că la notificările prin poştă procedura de notificare se consideră îndeplinită.
Compania Regională de Apă nu asigură apă industrială şi determină firmele să utilizeze, în procesul de producţie, apă potabilă de 4-6 ori mai scumpă, ceea ce conduce la utilizarea ineficientă a resurselor de apă potabilă a judeţului. De asemenea, utilizatorii apei din fântânile proprii sunt obligaţi să plătească utilizarea reţelei de canalizare în funcţie de consum şi nu de cantitatea de apă deversată, calitatea apei furnizate este deficitară şi afectează activitatea agenţilor economici şi nu există infrastructura necesară pentru a colecta distinct apa pluvială, astfel că utilizatorii de apă potabilă plătesc şi apa pluvială.
Din relaţia cu Compania Naţională Poşta Română, a rezultat că facturile de la E.ON Energie şi E.ON Gaz nu ajung la destinatari, dar nici E.ON nu ia măsuri pentru a contacta consumatorii atunci cînd observă că se întorc facturile.
Pentru perioada următoare, participanţii au propus organizarea, cu sprijinul Camerei de Comerţ, a unor întâlniri periodice, pentru ca furnizorii de utilităţi să prezinte agenţilor economici serviciile pe care le oferă, planurile de investiţii şi soluţiile la sesizările consumatorilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu