miercuri, 14 iunie 2017

UE a pus ochii pe camionagii și pe șoferii de autocare



  • Consiliul Europei propune Formarea conducătorilor auto de camioane și de autobuze, cu un accent sporit asupra siguranței


Camionagiii și șoferii de autobuze care circulă pe șoselele Uniunii Europene (UE) ar putea fi obligați să aibă marcat în permisul de conducere sau pe o carte de calificare separată codul armonizat al UE nr. 95.

Codul atestă respectarea cerințelor relevante de către un conducător auto. Toate statele membre trebuie apoi să îi recunoască calificările. Conform estimărilor Comisiei, circa 46.700 de conducători auto au întâmpinat dificultăți în 2016, încercând să obțină recunoașterea formării primite într-un alt stat membru al UE. Consiliul va analiza problema împreună cu Parlamentul UE.
UE dorește să sensibilizeze conducătorii auto profesioniști cu privire la aspectele de siguranță și de mediu ale activității lor. În acest sens, Consiliul Europei va propune actualizarea normelor privind formarea și calificările conducătorilor auto de camioane și de autobuze. Normele îmbunătățite vor acorda mai multă atenție aspectelor de siguranță și de mediu și vor ameliora recunoașterea formării primite într-un alt stat membru al UE.
Propunerea insistă asupra formării conducătorilor auto în sensul anticipării situațiilor din trafic și adaptării la riscuri. Aceasta include un stil de conducere adecvat unor condiții rutiere, de trafic și meteorologice diferite, precum și recunoașterea unor situații periculoase în care s-ar putea afla participanții la trafic vulnerabili, precum pietonii și cicliștii. De asemenea, formarea ar trebui să insiste asupra condusului economic. De exemplu, conducătorii auto pot fi învățați să anticipeze fluxul de trafic, să adopte un stil de conducere lină și să verifice dacă presiunea pneurilor este corespunzătoare.
Conducătorii auto trebuie să urmeze 35 de ore de formare continuă, din cinci în cinci ani, pentru a-și menține și actualiza competențele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu