Consiliul Europei propune Formarea conducătorilor auto de camioane și de autobuze, cu un accent sporit asupra siguranței
Camionagiii și
șoferii de autobuze care circulă pe șoselele Uniunii Europene (UE) ar putea fi
obligați să aibă marcat în permisul de conducere sau pe o carte de calificare
separată codul armonizat al UE nr. 95.
Codul atestă respectarea cerințelor relevante de către un conducător auto.
Toate statele membre trebuie apoi să îi recunoască calificările. Conform
estimărilor Comisiei, circa 46.700 de conducători auto au întâmpinat
dificultăți în 2016, încercând să obțină recunoașterea formării primite într-un
alt stat membru al UE. Consiliul va analiza problema împreună cu Parlamentul
UE.
UE dorește să sensibilizeze conducătorii auto profesioniști cu privire la
aspectele de siguranță și de mediu ale activității lor. În acest sens, Consiliul
Europei va propune actualizarea normelor privind formarea și calificările
conducătorilor auto de camioane și de autobuze. Normele îmbunătățite vor acorda
mai multă atenție aspectelor de siguranță și de mediu și vor ameliora
recunoașterea formării primite într-un alt stat membru al UE.
Propunerea insistă asupra formării conducătorilor auto în sensul
anticipării situațiilor din trafic și adaptării la riscuri. Aceasta include un
stil de conducere adecvat unor condiții rutiere, de trafic și meteorologice
diferite, precum și recunoașterea unor situații periculoase în care s-ar putea
afla participanții la trafic vulnerabili, precum pietonii și cicliștii. De
asemenea, formarea ar trebui să insiste asupra condusului economic. De exemplu,
conducătorii auto pot fi învățați să anticipeze fluxul de trafic, să adopte un
stil de conducere lină și să verifice dacă presiunea pneurilor este
corespunzătoare.
Conducătorii auto trebuie să urmeze 35 de ore de formare continuă, din
cinci în cinci ani, pentru a-și menține și actualiza competențele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu