Controlul lemnului transportat, la poarta unei fabrici HS |
Echipa de
conformitate a companiei
Echipa de conformitate a companiei Holzindustrie Schweighofer (HS), care deține și societatea Holzindustrie Schweighofer Baco din Comănești, a identificat la finalul lunii februarie nereguli într-o serie de documente legate de un transport provenind dintr-un depozit de bușteni și a informat Garda Forestieră despre acest incident. Compania nu precizează la care dintre cele cinci fabrici pe care le are în România s-a întâmplat aceasta, dar este pentru prima oară cânf face public un asemenea caz, după ce, acuzată repetat că favorizează tăierile ilegale de lemn în ăata noastră, a promis să aplice transparent un plan de acțiune pentru o industrie sustenabilă a lemnului de la noi., care deține și societatea Holzindustrie Schweighofer (HS) Baco din Comănești, a identificat la finalul lunii februarie nereguli într-o serie de documente legate de un transport provenind dintr-un depozit de bușteni și a informat Garda Forestieră despre acest incident. Compania nu precizează la care dintre cele cinci fabrici pe care le are în România s-a întâmplat aceasta, dar este pentru prima oară cânf face public un asemenea caz, după ce, acuzată repetat că favorizează tăierile ilegale de lemn în ăata noastră, a promis să aplice transparent un plan de acțiune pentru o industrie sustenabilă a lemnului de la noi.
Echipa de conformitate a companiei Holzindustrie Schweighofer (HS), care deține și societatea Holzindustrie Schweighofer Baco din Comănești, a identificat la finalul lunii februarie nereguli într-o serie de documente legate de un transport provenind dintr-un depozit de bușteni și a informat Garda Forestieră despre acest incident. Compania nu precizează la care dintre cele cinci fabrici pe care le are în România s-a întâmplat aceasta, dar este pentru prima oară cânf face public un asemenea caz, după ce, acuzată repetat că favorizează tăierile ilegale de lemn în ăata noastră, a promis să aplice transparent un plan de acțiune pentru o industrie sustenabilă a lemnului de la noi., care deține și societatea Holzindustrie Schweighofer (HS) Baco din Comănești, a identificat la finalul lunii februarie nereguli într-o serie de documente legate de un transport provenind dintr-un depozit de bușteni și a informat Garda Forestieră despre acest incident. Compania nu precizează la care dintre cele cinci fabrici pe care le are în România s-a întâmplat aceasta, dar este pentru prima oară cânf face public un asemenea caz, după ce, acuzată repetat că favorizează tăierile ilegale de lemn în ăata noastră, a promis să aplice transparent un plan de acțiune pentru o industrie sustenabilă a lemnului de la noi.
„În
urma angajamentului asumat de a lupta împotriva tăierilor ilegale – se arată
într-un comunicat trimis de conducerea HS România -, compania își bazează
abordarea pe un dialog constructiv cu ONG-urile de mediu, pe o comunicare
transparentă și pe un sistem complex de control al lanţului de aprovizionare.
Unul dintre principiile directoare este strânsa colaborare cu autoritățile și
informarea acestora când apar informații despre posibile nereguli privind
proveniența lemnului”.
În
acest moment – spun reprezentanții HS România -, compania colaborează cu autoritățile și le pune la dispoziție
toate detaliile necesare clarificării situației. Dar, pentru a respecta toate
prevederile și procedurile legale, nu poate să facă publice informațiile
transmise autorităților.
„Cooperarea
dintre HS și autorități are ca scop lupta împotriva tăierilor ilegale din
România– se mai precizează în comunicat. Compania analizează fiecare informație
despre posibile nereguli din lanţul de aprovizionare și studiază în detaliu
fiecare caz. HS are o toleranță zero în aceste situații. Dacă apar nereguli sau
suspiciuni despre posibile nereguli în lanțul de aprovizionare, autoritățile
vor fi informate sistematic. Dacă un furnizor nu respectă politica de achiziții
a companiei, acesta va fi exclus din lanțul de aprovizionare. Din aceste
motive, Holzindustrie Schweighofer a delistat 79 de furnizori până în decembrie
2016”.
Având în vedere că HS nu
execută operaţiuni de exploatare forestieră, compania cere transportatorilor
săi să își doteze, până la sfârşitul lunii martie 2017, toate camioanele (care
fac transporturi către HS) cu dispozitivul de urmărire prin GPS Timflow,
asigurând astfel măsuri sporite de securitate în lanţul său de aprovizionare.
Sistemul permite urmărirea cu exactitate a transporturilor de lemn de la locul
de încărcare până la destinația finală, minimizând aproape complet riscul
încălcării legii de către furnizori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu