Declarațiile se depun la compartimentele de taxe și impozite locale |
Băcăuanii persoane fizice care din
31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale (sedii de firme) sau
clădiri cu destinație mixtă (spații de locuit și sedii de firme) au obligația să
depună o declarație în
acest sens până la data 31 martie. „Declarația – ne-a informat purtătorul de
cuvânt al Administrației Județene a Finanțelor Publice, Adrian Anghel – trebuie
depusă la direcțiile sau compartimentele de taxe și impozite ale primăriilor (la autoritatea locală care gestionează aceste impozite, nu
la ANAF). Declarația trebuie să fie, însă, conform modelului 2016
publicat în Monitorul Oficial nr. 972/29.12.2015.”
Nu toate persoanele fizice
trebuie să depună, însă,
această declarație - a
anunțat Ministerul Finanțelor
Publice, care gestionează Codul fiscal, în
virtutea căruia se aplică
impozitele pe locuințele în care
sunt sedii de firme. De exemplu, cine are o locuință cu destinație mixtă (în apartament) unde a înregistrat un sediu social ca
persoană fizică
autorizată sau ca un SRL, chiar dacă nu-și desfășoră activitatea acolo, trebuie să depună această declarație până la 31.03.2016. În ceea ce privește terenul de sub casă,
acesta se impozitează în funcție de
rangul localității și de
zona în care se găsește
imobilul, conform art. 465, alin.2, din Legea nr. 227/2015 privind Codul
Fiscal. Impozitul este cel aferent terenului pe care se află o construcție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu