Poşta Română
şi Nextebank au finalizat negocierile privind intermedierea produselor şi
serviciilor bancare în reţeaua de retail a operatorului naţional de servicii
poştale. În acest sens, cele două părţi au încheiat un acord de principiu care
stabileşte termenii
şi condiţiile de implementare a proiectului. Acesta va fi transmis, în zilele
următoare, spre aprobare Băncii Naţionale a României (BNR).
„Semnarea
acestui acord – spune Alexandru
Petrescu, directorul general al Poştei Române -înseamnă trecerea într-o
etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a instituției.
Intermedierea de servicii bancare dedicate clienţilor tradiţionali ai
Poştei îi permite operatorului naţional de servicii poştale să-şi diversifice
portofoliul, condiţie obligatorie pe o piaţă în care poşta clasică îşi
accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe
care o reprezintă populaţia nebancarizată din România, în contextul în care
Poşta Română este una dintre companiile cu cele mai extinse reţele teritoriale,
inclusiv în zona rurală”.
Poşta Română va pune la
dispoziţia clienţilor produsele de retail ale Nextebank – credite, depozite, carduri – în cea mai mare
parte a reţelei de unităţi poştale. Proiectul celor două entităţi are la bază
modele aplicate cu succes de administraţii poştale din Europa. Mai mult,
proiectul va presupune investiţii importante în pregătirea profesională a
angajaţilor Poştei, în oficiile poştale şi în dotarea acestora cu tehnologie
specifică acestui tip de servicii. Nu în ultimul rând, proiectul va duce la
creşterea veniturilor salariaţilor Poştei Române, bazată pe performanţă.
„După o
analiză atentă şi detaliată – a spus și Horia
Manda, preşedintele Consiliului de Administraţie al Nextebank -, am
reuşit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor
implicaţi: clienţi, Poşta Română, Nextebank. În linie cu strategia de creştere
a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este
incluziunea financiară a unor segmente specifice de populaţie. În acest sens,
Nextebank îşi va adapta oferta pentru a permite tuturor clienţilor Poştei
Române să acceseze servicii bancare moderne, însă, în acelaşi timp, simple şi
accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea aprobării
proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obţinerea acordului de la banca
centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor”.
Poşta Română este deţinută de statul român, prin
Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul
Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de
distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor
poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori
beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite
de reţeaua poştală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net
de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.
Nextebank este o
bancă românească, fondată în anul 1993, sub numele de Banca Romexterra.
Începând cu luna aprilie 2014, instituţia are un nou acţionar principal: Fondul
de Investiţii Emerging Europe Accession Fund (EEAF). Principalii investitori în
EEAF sunt Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Fondul
European pentru Investiţii (FEI) - parte din grupul Băncii Europene pentru
Investiţii –, Banca de Comerţ şi Dezvoltare a Regiunii Mării Negre, DEG - parte
a grupului bancar german KFW. Nextebank finanţează, în principal, IMM-uri şi
microîntreprinderi şi doreşte ca, prin acest proiect, să îşi extindă serviciile
de retail, adresându-se atât populaţiei din zonele urbane, cât şi celei rurale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu