joi, 19 martie 2015

Fiscul reia licitația pentru avionul indian de la Aerostar



  • prețul de pornire a licitației este de 400.000 de dolari, inclusiv TVA
BAE AVRO RJ 70, nr VT-MDN
Fiscul băcăuan vrea să urnească, până la urmă, piatra de moară din casă, în speță avionul indian abandonat la societatea Aerostar, după opt încercări nereușite de a-l vinde la licitație, ultima oară cu ajutorul Bursei Române de Mărfuri (BRM). Astfel, Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași - Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bacău organizează, prin Terminalul BRM Piatra Neamț, „licitație publică deschisă cu calificare, cu strigare competitivă”, pe 27 martie, de la ora 11,00, la sediul terminalului.
Este vorba de un avion civil, tip BAE AVRO RJ 70, nr. VT-MDN, S/N E 1252, din India, cu anul de fabricație 1996. Documentele de înscriere și participare la procedură se depun la sediul BRM Terminal Piatra Neamț până pe 27 martie, ora 10,00, iar garanția de participare la procedură este în valoare totală de 160.000 de lei, cu 100.000 de lei mai puțin față de rândul trecut. Documentația aferentă procedurii se poate ridica de la sediul BRM Terminal Piatra Neamț contra sumei de 530 de lei, plus TVA. Tariful de acces la procedură este de 500 de lei, plus TVA.
Avionul nu este în stare de navigabilitate și necesită lucrări de întreținere. Certificatul său de înmatriculare este anulat, iar certificatul de aeronavigabilitate este expirat.
Conform uzanțelor internaționale, avioanele abandonate pe teritoriul unui stat sunt valorificate de statul gazdă. În Bacău este al doilea caz în circa doi ani, după ce o aeronavă Boeing 737-200, adusă pentru reparații, din Nigeria, a fost de asemenea abandonată în curtea Aerostar. Acel avion a fost scos la licitație la începutul anului 2012 și a fost vândut cu numai 360.000 de lei, la al doilea termen.
Aeronava din India, în vârstă de peste 18 ani, a fost fabricată de British Aerospace și a avut primul zbor pe 24 aprilie 1996, dar a intrat în programul curent de zbor pe 14 martie 2007, până pe 5 noiembrie 2009. Avionul a zburat aproape 19.000 de ore și a avut aproape 17.000 de aterizări. Capacitatea sa este de 96 de locuri VIP. Aeroportul său de domiciliu era "Indira Ghandhi International".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu