joi, 5 martie 2015

Dedeman, a cincea companie de bricolaj în Europa Centrală și de Est



Cifra de afaceri de 700 de milioane de euro obținută anul trecut a situat compania Dedeman, din Bacău, pe locul al cincilea în Europa Centrală și de Est - potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piață PMR, din Polonia. Aceasta în condițiile în care valoarea pieței de bricolaj din acest areal a scăzut cu 10%, pe fondul conflictului din Ucraina și al sancțiunilor împotriva Rusiei.
Cota de piață a companiei Dedeman, în Europa Centrală și de Est a fost, astfel, de 1,2%, piața fiind de 59 de miliarde de euro. În România, piața locală de bricolaj (retail, fără distribuție) a ajuns anul trecut la circa 9,7 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), în creștere cu 2,9%, iar pentru acest an se estimează un avans de 6,2%. Dedeman vinde numai aici, dar în Europa Centrală și de Est cei mai mari jucători sunt subsidiare ale unor companii internaționale de bricolaj ca Leroy Merlin, Castorama (Kinkfisher) și OBI. În România, Dedeman, are o cotă locală de piață în valoare de aproape 32%.
În 2015 nu se așteptă ca factorii macroeconomici să susțină creșterea pieței de bricolaj, dar cererea este pe un trend pozitiv, deși va fi limitată de puterea de cumpărare. Nici oferta nu va susține creșterea – au apreciat analiștii -, astfel că, în majoritatea țărilor din Europa Centrală și de Est retailerii de bricolaj vor încetini ritmul de expansiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu