miercuri, 14 ianuarie 2015

Să nu lătrăm în pustiu



M-am declarat totdeauna (și o fac și acum) un mare iubitor de animale. Iar câinii cred că sunt pe primul loc în inima mea. Dar, la fel de ferm îmi susțin opinia mai veche că animalele, în speță maidanezii, n-ar trebui să hălăduiască pe străzile orașelor. Cei care trebuie să ne ofere o asemenea protecție sunt, evident, autoritățile locale, cele plătite din banii noștri și pentru așa-ceva. Uneori o fac mai bine, alteori mai puțin. Dacă am de plecat în puterea nopții la gară, să spunem, trebuie să apelez la un taxi, chiar dacă nu locuiesc prea departe. Nu mă încumet să iau străzile la picior.
De la primăria Bacăului vine vestea că urbea noastră va avea parte de un nou proiect de adăposturi pentru câinii fără stăpân. Nu pentru că ei chiar și-ar dori asemenea cazare, ci pentru că reguli stricte impuse ba de Comisia Europeană, ba de instituțiile specializate de la noi cer anumite condiții în care bietele animale pot fi adunate. O fi bine, o fi rău? Știu, unii vor spune că da, alții că nu. Proiectul va costa 240.000 de lei, iar în această sumă unii văd, mai degrabă, acte de binefacere, alții străzi mai bine întreținute, mulți cred că s-ar preta în școli și spitale – de, știți cum se discută adesea pe asemenea subiect. La urma urmei, un câine nu ar avea nevoie de prea mult confort să viețuiască, mai ales că nici nu are statut de „Puiul fericit”, ca la Agricola.
Mare dilemă! Sunt sigur că discuțiile asupra ei ar fi interminabile, iar noi avem nevoie, până la urmă, de liniște pe străzi, mai ales noaptea, de siguranța că nu ne compostează nici-un canin. Mai știu ceva: că unii au despre primării cam aceeași părere ca despre stat, de la care ar trebui să vină totul, oricând, dacă se poate pe gratis. Ei, așa ceva nu se prea poate. Iar dacă regulile impun un anume tratament pentru câinii vagabonzi, păi eu cred că ar trebui să ne conformăm, pentru că unde-i lege nu-i tocmeală!
Mai bine am fi atenți la cât de corecte sunt devizele întocmite pentru lucrările de acest gen, la modul cum sunt cheltuiți banii, la calitatea lucrărilor etc. Altfel, lătrăm în pustiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu