joi, 6 noiembrie 2014

Porumbul Maïsadour arată o toamnă bogată la Iteşti



  • francezii au adus hibrizi de porumb care se pretează acestei zone

Societaea Servchimex Vultureni şi compania franceză Maïsadour Semence au prezentat, la mijlocul acestei săptămâni, rezultatele obţinute pe lotul demonstrativ cultivat cu porumb de la Iteşti, pe 4,5 hectare. La eveniment au participat specialişti ai Direcţiei pentru Agricultură Bacău, ai Camerei Agricole Judeţene şi ai altor instituţii cu profil agricol, reprezentanţi ai unor furnizori de imputuri pentru agricultură şi fermieri.

„Este – a spus Ioan Chiriac, directorul societăţii Servchimex - zona în care nu am fertilizat organic, cum am procedat pe alte loturi de teren, dar se vede calitatea hibrizilor după cât de bine arată lanul de porumb – a opinat directorul Servchimex, Ioan Chiriac. De altfel, nici îngrăşăminte chimice nu am administrat prea multe. Ce este foarte important de remarcat este că acest hibrid pierde apa foarte uşor, iar pentru această zonă în care suntem este esenţial. Altfel trebuie să livrăm porumbul cu umiditate mare, iar financiar pierdem foarte mult.”
Inginerul Rusu a urmărit de pe combină
recoltarea şi cântărirea recoltei de pe lotul demo
 
Lotul a fost prezentat chiar de cel care s-a ocupat efectiv de el, inginerul Petru Rusu, şi care a remarcat
grupa de hibrizi care se potrivesc cel mai bine la condiţiile zonei, hibrizii semitimpurii. “Noi, pe acest lot, am scarificat cu doi ani în urmă - a spus inginerul. Am avut arătură de toamnă şi am semănat porumb după porumb. L-am semănat devreme, la sfârşitul lunii martie. În sol erau, constant, în jur de opt grade Celsius. Am semănat hibbrizi Maïsadour, la distanţa de 70 de centimetri între rânduri, la maxim 18 – 19 cm între boabe (72.000 de boabe la hectar). Am mers cu densitate maximă, ca pentru porumb irigat, observând că anul acesta urma să fie mai ploios. Am administrat, de la semănat, 150 kg de uree, iar ierbicidatul a fost efectuat pe 9 aprilie, a doua rundă fiind pe 22 mai, la a doua praşilă mecanică, şi am mai administrat 150 kg de uree. Pe 27 mai, însă, la noi a fost rupere de nori. În 22 de minute au căzut 76 de litri de apă pe mp. A plouat mult, în exces, dar nu a fost prea rău, dimpotrivă, porumbul a crescut frumos.”
Despre compania Maïsadour a vorbit responsabilul de vânzări şi de promoţie în judeţele Bacău, Vrancea şi Vaslui, Ionuţ Crîşmaru. De asemenea, participanţilor le-a fost prezentată şi oferta din noul an agricol a companiei Yara International ASA, societate multinaţională norvegiană specializată în îngrăşăminte chimice şi agenţi pentru protecţia mediului. Grupul Cooperativ Maïsadour îşi desfăşoară activitatea în mai mult de 160 de zone (silozuri, grădini, abatoare, zone industriale, uzine de seminţe etc.). Grupul Cooperativ Maïsadour şi-a dublat cifra de afaceri, care în prezent depăşeşte 1.200 de miliarde de euro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu