- cel mai important retailer pe piața alimentară din România are, astfel, patru magazine în județ
Compania germană de retail Kaufland a inaugurat, ieri,
4 octombrie, al doilea său magazin din Bacău. Construit pe Str. Milcov nr. 3-5,
în vecinătatea fabricii de șuruburi Subex, magazinul a fost prezentat ziariștilor,
partenerilor de afaceri și reprezentanților autorităților locale. În prezent, compania
germană dispune, în județul Bacău, de o rețea comercială formată din patru
magazine, două în Bacău și câte unul în Onești și Comănești. Noua locație poartă,
însă, numărul 99 în rețea, astăzi fiind deschis și magazinul cu numărul 100, în
București.
Noul magazin respectă stilul și strategia de retail a
companiei și a fost amplasat într-un areal în care se mai află și magazinele
companiilor Cora, Lidl și Penny Market. Concurența pare a nu fi însă
impedimentul principal, Kaufland fiind – cum spuneam - primul dintre cei trei
mari retaileri de pe piața alimentară din țara noastră, alături de Carrefour și
Mega Image, piață care este evaluată la peste 10 miliarde de euro anual. Pe
această piață, cele trei grupuri internaționale dețin o cotă de peste 50%.
Regionalitatea constituie unul dintre punctele forte ale
Kaufland. Portofoliul companiei este axat în principal pe produse de la
furnizori naţionali şi regionali, ceea ce contribuie la întărirea economiei
locale. Sortimentul magazinelor Kaufland conţine până la 20.000 de articole
diverse (produse de marcă, produse regionale, mărci exclusive). Mândria fiecărui
magazin din rețea sunt departamentele de produse proaspete, precum
legume-fructe, lactate, carne, mezeluri, brânzeturi şi brutăria, considerate
esenţiale pentru fiecare unitate. Kaufland oferă, însă, şi produse din
domeniile menaj, sticlărie, porţelan, textile, electrice, papetărie, jucării,
articole de sezon şi pentru petrecerea timpului liber, la care se adaugă oferte
speciale săptămânale.
Grupul Kaufland se numără printre cele mai mari companii
de retail din Europa, cu peste 1.110 magazine în 7 ţări, în Germania, Cehia,
Slovacia, Polonia, Croaţia, Bulgaria şi România. Kaufland România a creat, din
2005 până în prezent, peste 12.700 de noi locuri de muncă directe, la sediul
central din Bucureşti, în magazinele deschise, precum şi la centrele logistice
situate în Parcul Industrial Ploieşti și în Turda.
Bazele acestei afaceri au fost puse în anul 1930, în
Germania, de Josef Schwarz, când compania sa, Sudfruchte, a fuzionat cu
Lidl&Comp., noua companie fiind Lidl&Schwarz KG. Kaufland face parte, în
prezent, din grupul german Schwarz, care mai are în România şi magazinele de
tip discount Lidl. Cele două rețele pariază pe preţuri mici, însă activează pe
segmente diferite de piață, Lidl fiind hard-discounter, în timp ce Kaufland
este lanţ de hipermarketuri, având magazine mai mari şi cu o varietate mai mare
de produse.
Anul trecut, Kaufkand România a avut o cifră de
afaceri de 7.260 de milioane de lei, care plasează compania pe primul loc pe
piața ei, la trei miliarde de lei distanță de următorul clasat, Carrefour, și
la cinci miliarde de lei față de cel de al treilea, Mega Image.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu