luni, 8 septembrie 2014

Apollon, liderul băcăuan al pieței imobiliare a împlinit 14 ani



  • cunoscuta agenție are, însă, și vocație de lider național, dovedită de locurile ocupate în topuri
Florin Popovici, membru fondator al Apollon Group și vicepreședinte al UNAI
Cu exact 14 ani în urmă, inginerul Florin Popovici punea, în Bacău, piatra de temelie a ceea ce avea să devină, nu peste mult timp, liderul local al pieței imobiliare. Aceasta este Agenția imobiliară Apollon Group, înființată într-o zi de 7 septembrie și care poate fi numărată și printre liderii naționali de piață. Vocația de lider în România a fost deja confirmată în anul 2007, când Apollon a ocupat locul 1 în topul companiilor imobiliare (conform Topului Național al Firmelor Private) și reconfirmată în anul 2013, când a ocupat locul al treilea în Top Afaceri România 2013.

Inginer de profesie, cu o practică de câțiva ani în industria petrochimică, apoi ca angajat al Camerei de Comerț și Industrie din Bacău, un timp chiar agent imobiliar la firme cărora le-a devenit ulterior concurent, Florin Popovici nu a ezitat, în anul 2001, să schimbe total macazul, să-și ia, cum se spune, soarta în propriile mâini și nu oricum, ci într-un domeniu aproape inedit pentru experiența sa: tranzacțiile imobiliare. „S-a întâmplat în momentul în care am simțit că nici la Camera de Comerț nu mai mergea treaba, din punct de vedere al câștigului personal – spune întreprinzătorul. Eram foarte tânăr și chiar mă gândeam să-mi caut de lucru în străinătate. Mi-a plăcut ce am început, am găsit în imobiliare o muncă dinamică, în care nicio zi nu seamănă cu alta, în care interacționezi cu oamenii și tot timpul ai alte solicitări.”
Primul pas, firesc, Florin Popovici l-a făcut cu denumirea noii firme, pentru care s-a inspirat din mitologia greacă și romană, de unde a ales numele zeului Apollo, zeul zilei, al luminii și al artelor, protector al poeziei și al muzicii, conducătorul corului muzelor, personificare a Soarelui, zeul invocat în călătorii de cei care navigau pe mare, dar care proteja și orașele și noile construcții. Alegere inspirată, din moment ce acum Agenția Apollon a ajuns la o cotă de piață de circa 5%, cu speranțe mari că se va putea ajunge și la 10%.

Franciza – o abordare la nivel național

“Până acum – spune Florin Popovici - am fost atent mai ales la piața națională, unde am deschis, în franciză, mai multe reprezentanțe, în București, în Cluj-Napoca, Brașov, Onești și Iași, ultima fiind deschisă, recent, în Ploiești. Am căutat piețe mai mari, pentru că în Bacău o agenție cu prea mulți lucrători nu are ce face. Am avut și 18 agenți la un moment dat. Rămân la ideea de a deschide mai multe puncte de lucru în Bacău, pentru a fi mai aproape de clienții noștri, dar o mai analizez.” Strategia afacerii în franciză a fost bine instrumentată. ~n toate reprezentanțele, Apollon lucrează cu tehnologie nouă, cu program CRM (Control Resource Management - program de management al relațiilor cu clienții), prin care se ușurează și munca agentului și prin care ofertele clienților devin foarte vizibile. Chiar agenția are propriile site-uri, unele de nișă, pe care plasează ofertele, dar folosește și site-urile dedicate acestei piețe.

 

Academia Apollon – unicat pe piața imobiliară

 

Echipa care susține deviza companiei: ”Apollon – cea mai bună adresă”
În anul 2006 Florin Popovici a lansat un ONG, Centrul de Evaluare, Consultații și Afaceri Imobiliare, care acum a devenit Academia Apollon, unicat în județul Bacău. Aici organizează cursuri pentru pregătirea agenților imobiliari din toată țara, pentru un domeniu în care diferența o face tocmai educația profesională. „A trecut perioada în care tranzacțiile se făceau cam de la sine – spune antreprenorul. Făceam 10 – 12 tranzacții pe lună fără eforturi. Apogeul a fost în 2007 – 2008. Odată cu criza economică reculul s-a simțit. Munceam de două ori mai mult, câștigam de două ori mai puțin. Au scăzut și comisioanele percepute. Dar în perioada de creștere a pieței m-am specializat în domeniu. Am urmat un curs de evaluator ANEVAR (evaluarea proprietății imobiliare).”
Forin Popovici a lucrat și pentru organizarea UNAI - Uniunea Națională a Agențiilor Imobiliare, chiar în vremea în care asocierea pe această piață era obligatorie. Acum nu mai este obligatorie și au mai apărut și alte asociații de profil. „Prin asociație – spune Florin Popovici - am vrut să educăm piața imobiliară, să o organizăm, lucru care nu prea s-a putut, poate și datorită unui cadru legislativ defectuos. Noi credem că agențiile imobiliare trebuie să aibă un anumit statut, o anumită dotare, să poată oferi servicii de calitate clienților.”

Piața imobiliară băcăuană este încă haotică

Piața băcăuană, cu circa 100 de agenți imobiliari, este încă una haotică, iar țelul celor de la Apollon este să-i adune sub aceeași umbrelă, în această toamnă. O analiză de piață, făcută de Apollon pe zone, pe apartamente vechi și noi, pe număr de camere și suprafața utilă, arată că în anul 2013 prețurile au scăzut cât în 2011 – 2012, dar în 2014 scăderea s-a temperat, doar cu un 3% în medie. Prețurile au ajuns la nivelul anului 2005 – 2006. În luna august, în care s-au întors acasă masiv cei plecați la muncă în străinătate, au apărut foarte multe cereri de cumpărare de locuințe. Iar prețurile s-au cantonat mai ales în intervalul 20.000 – 30.000 de euro, pentru apartamente mai ales în zona de sud a orașului, nu de nord, unde sunt locuințe mai noi. Piața pare că se așează. Dar Florin Popovici crede că piața din Bacău încă nu este ordonată: „Se fac încă multe tranzacții după ureche și există încă un interes scăzut pentru pregătire profesională în domeniu. Un agent imobiliar bine organizat, educat, format poate avea lejer loc aici. În Bacău doar cinci-șase agenții imobiliare pot fi socotite importante și care lucrează corect.”

Consiliere, brokeraj, educarea clientului

Agenția imobiliară, ca în oricare alt domeniu, este o afacere care trebuie urmărită îndeaproape, iar Florin Popovici, în ultimii ani, s-a dedicat mai mult acesteia. “Ne adresăm – precizează antreprenorul - clienților care cred în principiul specializării și care își doresc o colaborare eficientă cu un partener de încredere în tranzacționarea imobiliară (vânzare, cumpărare sau închiriere). Serviciile noastre îndeplinesc cerințele clienților noștri și iau în calcul nevoile acestora, garantând astfel succesul oricărei tranzacții imobiliare. Succesul de care se bucură Apollon are la bază principiile după care se ghidează: calitate, planificare strategică și responsabilitate, angajament față de clienții noștri, inovație dar și know-how-ul pieței imobiliare.”
Apollon asigură servicii complete de brokeraj imobiliar. De când a deschis, acum 14 ani, a acordat prioritate deosebită ascultării clienților și a abordat cele mai bune metode de a se întâlni cu nevoile lor. Sunt servicii gratuite. Clienții, vânzători sau cumpărători, răspund la chestionare specifice, apoi răspunurile lor sunt analizate și discutate cu brokerul. Aceasta aduce avantaje și muncii agentului imobiliar.” Noi vorbim de calificarea agentului iobiliar, dar foarte importantă este și calificarea clientului – este de părere Florin Popovici. Un anume nivel de educație trebuie făcut și în acest sens, să poți vorbi aceeași limbă cu un client. Noi monitorizăm gusturile și pretențiile unui client, iar fiecare client are întocmită o fișă a lui, metodă care cred că este și ea unicat în Bacău. Este important să-ți cunoști clientul. Iar dintre acești clienți noi rămânem numai cu cei pe care îi numim «calificați», adică oameni care știu ce vor, sunt interesați de tranzacție și nu vând sau cumpără oricum. Iar noi trebuie să-l convingem pe client că pachetele noastre de servicii sunt cele mai bune.”

Satisfacția profesională cere sacrificii

Calitatea nu este simplu de atins. Presupune multă muncă și destule cheltuieli. De aici și comisioanele pe care un agent imobiliar care se respectă este nevoit să le practice. „Dar – opinează Florin Popovici -, orice lucru bun costă, iar noi ar trebui să știm că nu avem atâția bani să cumpărăm ieftin, cum se spune. Iar calitatea serviciilor le asigurăm în primul rând prin calitatea echipei cu care lucrăm. Pentru mine mai este, însă, un factor important de luat în calcul: înțelegerea de care m-am bucurat în propria familie, vizavi de cât de mult timp și resurse am dedicat afacerii, în detrimentul vieții de familie. Motiv penru care trebuie să-i mulțumesc în primul rând soției mele.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu