- cunoscuta agenție are, însă, și vocație de lider național, dovedită de locurile ocupate în topuri
Florin Popovici, membru fondator al Apollon Group și vicepreședinte al UNAI |
Cu
exact 14 ani în urmă, inginerul Florin Popovici punea, în Bacău, piatra de
temelie a ceea ce avea să devină, nu peste mult timp, liderul local al pieței
imobiliare. Aceasta este Agenția imobiliară Apollon Group, înființată într-o zi
de 7 septembrie și care poate fi numărată și printre liderii naționali de piață. Vocația de lider în România a fost deja
confirmată în anul 2007, când Apollon a ocupat locul 1 în topul companiilor
imobiliare (conform Topului Național al Firmelor Private) și reconfirmată în
anul 2013, când a ocupat locul al treilea în Top Afaceri România 2013.
Inginer de profesie, cu o practică de
câțiva ani în industria petrochimică, apoi ca angajat al Camerei de Comerț și
Industrie din Bacău, un timp chiar agent imobiliar la firme cărora le-a devenit
ulterior concurent, Florin Popovici nu a ezitat, în anul 2001, să schimbe total
macazul, să-și ia, cum se spune, soarta în propriile mâini și nu oricum, ci într-un
domeniu aproape inedit pentru experiența sa: tranzacțiile imobiliare. „S-a întâmplat
în momentul în care am simțit că nici la Camera de Comerț nu mai mergea treaba,
din punct de vedere al câștigului personal – spune întreprinzătorul. Eram
foarte tânăr și chiar mă gândeam să-mi caut de lucru în străinătate. Mi-a plăcut
ce am început, am găsit în imobiliare o muncă dinamică, în care nicio zi nu
seamănă cu alta, în care interacționezi cu oamenii și tot timpul ai alte
solicitări.”
Primul pas, firesc, Florin Popovici
l-a făcut cu denumirea noii firme, pentru care s-a inspirat din mitologia greacă
și romană, de unde a ales numele zeului Apollo, zeul zilei, al luminii și al
artelor, protector al poeziei și al muzicii, conducătorul corului muzelor,
personificare a Soarelui, zeul invocat în călătorii de cei care navigau pe
mare, dar care proteja și orașele și noile construcții. Alegere inspirată, din
moment ce acum Agenția Apollon a ajuns la o cotă de piață de circa 5%, cu
speranțe mari că se va putea ajunge și la 10%.
Franciza
– o abordare la nivel național
“Până acum – spune Florin Popovici - am fost atent mai ales la piața națională, unde am deschis, în franciză, mai multe reprezentanțe, în București, în Cluj-Napoca, Brașov, Onești și Iași, ultima fiind deschisă, recent, în Ploiești. Am căutat piețe mai mari, pentru că în Bacău o agenție cu prea mulți lucrători nu are ce face. Am avut și 18 agenți la un moment dat. Rămân la ideea de a deschide mai multe puncte de lucru în Bacău, pentru a fi mai aproape de clienții noștri, dar o mai analizez.” Strategia afacerii în franciză a fost bine instrumentată. ~n toate reprezentanțele, Apollon lucrează cu tehnologie nouă, cu program CRM (Control Resource Management - program de management al relațiilor cu clienții), prin care se ușurează și munca agentului și prin care ofertele clienților devin foarte vizibile. Chiar agenția are propriile site-uri, unele de nișă, pe care plasează ofertele, dar folosește și site-urile dedicate acestei piețe.
Academia Apollon – unicat pe piața imobiliară
Echipa care susține deviza companiei: ”Apollon – cea mai bună adresă” |
În anul 2006 Florin Popovici a lansat
un ONG, Centrul de Evaluare, Consultații și Afaceri Imobiliare, care acum a
devenit Academia Apollon, unicat în județul Bacău. Aici organizează cursuri
pentru pregătirea agenților imobiliari din toată țara, pentru un domeniu în
care diferența o face tocmai educația profesională. „A trecut perioada în care
tranzacțiile se făceau cam de la sine – spune antreprenorul. Făceam 10 – 12
tranzacții pe lună fără eforturi. Apogeul a fost în 2007 – 2008. Odată cu criza
economică reculul s-a simțit. Munceam de două ori mai mult, câștigam de două
ori mai puțin. Au scăzut și comisioanele percepute. Dar în perioada de creștere
a pieței m-am specializat în domeniu. Am urmat un curs de evaluator ANEVAR
(evaluarea proprietății imobiliare).”
Forin Popovici a lucrat și pentru
organizarea UNAI - Uniunea Națională a Agențiilor Imobiliare, chiar în vremea în
care asocierea pe această piață era obligatorie. Acum nu mai este obligatorie și
au mai apărut și alte asociații de profil. „Prin asociație – spune Florin
Popovici - am vrut să educăm piața imobiliară, să o organizăm, lucru care nu
prea s-a putut, poate și datorită unui cadru legislativ defectuos. Noi credem că
agențiile imobiliare trebuie să aibă un anumit statut, o anumită dotare, să
poată oferi servicii de calitate clienților.”
Piața
imobiliară băcăuană este încă haotică
Piața băcăuană, cu circa 100 de agenți
imobiliari, este încă una haotică, iar țelul celor de la Apollon este să-i
adune sub aceeași umbrelă, în această toamnă. O analiză de piață, făcută de Apollon pe zone, pe apartamente
vechi și noi, pe număr de camere și suprafața utilă, arată că în anul 2013 prețurile
au scăzut cât în 2011 – 2012, dar în 2014 scăderea s-a temperat, doar cu un 3% în
medie. Prețurile au ajuns la nivelul anului 2005 – 2006. În luna august, în
care s-au întors acasă masiv cei plecați la muncă în străinătate, au apărut
foarte multe cereri de cumpărare de locuințe. Iar prețurile s-au cantonat mai
ales în intervalul 20.000 – 30.000 de euro, pentru apartamente mai ales în zona
de sud a orașului, nu de nord, unde sunt locuințe mai noi. Piața pare că se așează.
Dar Florin Popovici crede că piața din Bacău încă nu este ordonată: „Se fac încă
multe tranzacții după ureche și există încă un interes scăzut pentru pregătire
profesională în domeniu. Un agent imobiliar bine organizat, educat, format
poate avea lejer loc aici. În Bacău doar cinci-șase agenții imobiliare pot fi
socotite importante și care lucrează corect.”
Consiliere,
brokeraj, educarea clientului
Agenția imobiliară, ca în oricare alt
domeniu, este o afacere care trebuie urmărită îndeaproape, iar Florin Popovici,
în ultimii ani, s-a dedicat mai mult acesteia. “Ne adresăm – precizează
antreprenorul - clienților care cred în principiul specializării și care își
doresc o colaborare eficientă cu un partener de încredere în tranzacționarea
imobiliară (vânzare, cumpărare sau închiriere). Serviciile noastre îndeplinesc
cerințele clienților noștri și iau în calcul nevoile acestora, garantând astfel
succesul oricărei tranzacții imobiliare. Succesul de care se bucură Apollon are
la bază principiile după care se ghidează: calitate, planificare
strategică și responsabilitate, angajament față de clienții noștri, inovație
dar și know-how-ul pieței imobiliare.”
Apollon asigură servicii complete de brokeraj imobiliar. De când a deschis,
acum 14 ani, a acordat prioritate deosebită ascultării clienților și a abordat
cele mai bune metode de a se întâlni cu nevoile lor. Sunt servicii gratuite.
Clienții, vânzători sau cumpărători, răspund la chestionare specifice, apoi răspunurile
lor sunt analizate și discutate cu brokerul. Aceasta aduce avantaje și muncii agentului imobiliar.” Noi vorbim de
calificarea agentului iobiliar, dar foarte importantă este și calificarea
clientului – este de părere Florin Popovici. Un anume nivel de educație trebuie
făcut și în acest sens, să poți vorbi aceeași limbă cu un client. Noi monitorizăm
gusturile și pretențiile unui client, iar fiecare client are întocmită o fișă a
lui, metodă care cred că este și ea unicat în Bacău. Este important să-ți cunoști
clientul. Iar dintre acești clienți noi rămânem numai cu cei pe care îi numim «calificați»,
adică oameni care știu ce vor, sunt interesați de tranzacție și nu vând sau
cumpără oricum. Iar noi trebuie să-l convingem pe client că pachetele noastre
de servicii sunt cele mai bune.”
Satisfacția profesională cere sacrificii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu