Preţul pâinii este "modelat" de costul cu materiile prime |
Cifra de afaceri a societăţii Pambac Bacău a crescut anul trecut. Preşedintele companiei, Alin Giurea, spune că motivul acestei majorări a fost creşterea nemaiîntâlnită a preţurilor la materiile prime (grâu şi porumb), începând cu ianuarie-februarie 2011. "În ceea ce priveşte volumele vândute - a precizat preşedintele Pambac -, sunt categorii de produse la care am înregistrat creşteri, în timp ce la altele am continuat să avem o scădere a volumelor vândute. Cel mai reprezentativ exemplu este categoria produselor de panificaţie, care în ultimii ani scade constant, datorită evaziunii fiscale în creştere."
Şi profitabilitatea s-a îmbunătăţit în 2011, cînd societatea a înregistrat un profit brut de peste 4 milioane de lei, în creştere cu 69% faţă de anul 2010. Un factor important în atingerea acestor rezultate a fost reducerea semnificativă a nivelului cheltuielilor financiare - datoriile pe termen mediu şi lung fiind zero. Anul 2011 a fost, declarat, însă, anul unei producţii agricole record. Preşedintele Pambac susţine însă, că singurul aspect pozitiv pe care l-a simţit compania de la recolta agricolă din 2011 a fost calitatea superioară a materiei prime, comparativ cu ultimii cinci ani. "Eliminarea TVA la cereale - a precizat Alin Giurea -, întâmplată tot în 2011, nu a făcut decât sa mute evaziunea fiscală în zona de morărit, panificaţie şi comercializare".
Pentru acest an, Pambac, cel puţin pe termen scurt, nu va mări numărul de magazine din reţeaua proprie. Proiectul cu chioşcurile pe care scria "O pâine fără evaziune" a fost îngheţat, deoarece acest concept nu a avut impactul dorit la consumatori. "Din păcate, firmele mari, cu tradiţie, care au reuşit în zeci de ani să ofere mii de locuri de muncă, să se dezvolte, să se modernizeze şi să reîntoarcă în comunitate, consatant, o bună parte din cîştiguri, nu sunt sprijinite de fidelitatea consumatorilor, care fac parte din această comunitate. Patriotismul nostru local şi naţional, exprimat în fidelitate faţă de produsele româneşti, fabricate în România, are o mare nevoie de (re)activare" - a mai spus Alin Giurea.
Pambac va acorda, însă, o atenţie specială exportului de produse, în acest an. Spre finalul anului 2011 societatea a făcut o sondare detaliată a pieţelor de export şi acum şi-a fixat tinţele pentru 2012. Preşedintele companiei spune că se va începe cu paşi mici şi cu un obiectiv de 5% din cifra de afaceri a anului în curs.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu