- preţul oferit de cumpărător : ceva mai mult de 360.000 de lei, aproape de patru ori mai mult decît pornirea licitaţiie u cumpărătorul vrea să-l pregăteasă de zbor
Boeing 737-200, un avion vechi, dar cu şansă la zbor |
Avionul Boeing 737-200, abandonat la societatea Aerostar Bacău de compania nigeriană TranSky Airlines, din Nigeria, şi scos la licitaţie de statul român, a fost vândut, vineri, 2 martie, pentru ceva mai mult de 360.000 de lei (82.000 de euro). Vânzarea s-a făcut la al doilea termen al licitaţiei organizată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bacău, iar cumpărătorul - ne-a informat Zoana Sârghi, şeful Biroului Asistenţă Contribuabili din instituţia organizatoare a licitaţiei - a fost o persoană fizică, Rodica Elena Petre. În numele acesteia, însă, la licitaţie a participat un împuternicit.
La al doilea termen al licitaţiei s-au înscris numai patru amatori de a avea în curte un avion, faţă de şase la primul termen, de acum o lună, dintre care trei societăţi comerciale. Şi acum, însă, ca şi atunci, unul dintre participanţi a fost eliminat din start, pentru că deşi a făcut dovada că a depus garanţia cerută de organizatori, banii nu erau în contul Trezoreriei până la termenul ultimativ. "Licitaţia - ne-a declarat unul dintre participanţi - a fost dură. S-a ajuns repede, în numai doi paşi la o sumă pe care noi nu o puteam suporta. Noi aveam intenţia de a transforma avionul într-un local aparte, printr-un proiect frumos, în care imaginaţia nu a avut limite. Voiam să-l ducem în Iaşi". O intenţie similară o avea şi cel de-al treilea licitator persoană juridică. Acesta a opinat că la preţul oferit în final avionul sigur nu va fi dezmembrat şi vândut la fier vechi. Dar, aşa cum am precizat deja, cumpărătorul are intenţia de a repune în circulaţie aeronava. Surse din societatea Aerostar demonstrau că o investiţie de mai puţin de patru milioane de euro ar face avionul ca nou, un preţ mult mai mic decît pentru o aeronavă abia scoasă din fabricaţie.
Aparatul de zbor, fabricat în anul 1985, a ajuns la Aerostar tot pentru reparaţii capitale, trimis de proprietarul său din Nigeria în anul 2007. Pentru că proprietarul nu şi-a mai putut plăti costul reparaţiei, a fost nevoit să abandoneze avionul în favoarea statului român, iar acesta a fost scos la vînzare pentru 84.320 de lei, adică aproape 20.000 de euro. La primul termen al licitaţiei, avionul se pare că era dorit mai ales de firme care se ocupă de reciclarea materialelor recuperabile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu