joi, 2 decembrie 2010

Camera de Comert a lansat proiectul ADAPTIC

Proiectul ADAPTIC vizeaza pina la 1.800 de cursanti
din Regiunea Nord-Est (Foto: Petru DONE)
• proiectul vizeaza cursuri de adaptare la tehnologia informatiilor si comunicarii


Camera de Comert si Industrie Bacau a organizat, la inceputul acestei saptamini, conferinta de lansare a proiectului ADAPTIC, finantat de Uniunea Europeana, eveniment la care au fost invitati reprezentanti ai intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), ai institutiilor spitalicesti, ai altor institutii din judet si ai presei. Proiectul are acoperire nationala si este implementat de un consortiu format din cinci parteneri nationali - trei camere de comert (Arad - in calitate de beneficiar, Bacau si Satu Mare), Fundatia Centrul Roman pentru IMM si un partener transnational, Instituto de Formacion Integral, din Spania.

Cofinantarea proiectului se face din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 20017 - 2013, pentru o perioada de 36 de luni. Obiectivul lui il constituie cresterea adaptabilitatii lucratorilor si IMM-urilor din zonele Nord-Est, Bucuresti-Ilfov, Vest si Nord-Vest la tehnologia informatiilor si comunicatiilor (TIC). De aici si numele dat proiectului, ADAPTIC. Grupul tinta sint angajatii, intreprinzatorii, persoanele fizice autorizate, personalul din sectorul sanatatii si managerii de la toate nivelurile. "Instituto de Formacion Integral - a spus managerul de proiect, Catalin Boghiu - a implementat un proiect similar in Spania, de unde va veni la noi cu know-how-ul si suportul de curs la care vor participa membrii grupului tinta. Obiectivele specifice ale proiectului sint in concordanta cu Strategia de la Lisabona, referitor la inovare si dezvoltare durabila, cu programul cadru POSDRU si programul de dezvoltare regionala. Este vorba de cresterea constientizarii asupra importantei adaptarii lucratorilor si intreprinderilor la dezvoltarea noilor TIC, de schimbul de bune practici si experienta transnationala cu scopul de a ajuta lucratorii si intreprinderile sa se adapteze la TIC si de imbunatatirea, prin activitati de invatare, a adaptabilitatii la TIC". Proiectul ofera, astfel, servicii specializate si individualizate de consultanta pentru a ajuta IMM-urile sa se adapteze la TIC si urmareste implicarea lucratorilor si managerilor in activitatile de invatare in domeni. La cursuri pot participa, insa, si reprezentanti ai asociatiilor familiale, persoane fizice autorizate, institutii si autoritati publice etc.
Cursurile vor fi organizate in 20 de editii, cu grupe de 7 pina la 15 cursanti pe editie, a cite sapte ore dedicate domeniilor Protectia datelor, e-banking, e-comerce, e-business, e-government si e-tools. "Cursurile - a precizat Catalin Boghiu - vor incepe in octombrie 2011. Perioada scursa de acum pina atunci va fi folosita pentru instruiri, dar si pentru nominalizarea consultantilor in IT, care vor contacta fiecare firma inscrisa la cursuri, pentru a intelege ce nevoie are fiecare in domeniul TIC. Partenerul spaniol va dezvolta si o platforma electronica de invatare, pentru participarea online la cursuri".
Partenerii din proiect au speranta de a atrage la cursuri intre 840 si 1.800 de participanti din Regiunea Nord-Est, dintre care 90% sa poata obtine certificatul de absolvire, iar 70% din intreprinderi sa-si identifice nevoile lor in domeniul TIC. Cursurile sint gratuite, iar inscrierile nu prevad limite de virsta sau alte conditii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu