vineri, 1 octombrie 2010

Proiectul "O cariera de succes - un stil de viata" a ajuns la final

* proiectul a fost aplicat de societatea de consultanta Interactiv Ro Consult, din Bacau si finantat cu bani europeni

Societatea de servicii de formare profesionala si consultanta Interactiv RO Consult, din Bacau, a finalizat primul sau proiect din portofoliu, finantat de Uniunea Europeana, "O cariera de succes - un stil de viata", aplicat in parteneriat cu Asociatia Oamenilor de Afaceri 2003, din Iasi. Lansat in luna mai a anului trecut, proiectul a avut finantare prin Fondul Social European - Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 si a fost aplicat in judetele Regiunii de Dezvoltare Nord-Est. De actiunile derulate in acest proiect au beneficiat peste 700 de angajati, personal de conducere si intreprinzatori.


Proiectul si-a propus dezvoltarea si aplicarea unui set complex de mijloace si metode in vederea promovarii culturii antreprenoriale si imbunatatirii competentelor antreprenoriale si manageriale ale persoanelor care doresc sa-si initieze propria afacere. "In primele luni de aplicare - ne-a spus Ramona Dirlea, managerul proiectului si manager al societatii Interactiv - am realizat o caravana de informare, care a trecut prin toate judetele. Participantii au aflat amanunte cu privire la fondurile structurale si au primit informatii economice si juridice de actualitate si despre finantarile europene. Apoi, partenerul din Iasi a intreprins un studiu de piata privind nevoile de formare, care au fost plasate pe pagina de web a proiectului. De asemenea, un expert, de la Universitatea din Iasi a creat un ghid al antreprenorului, distribuit gratuit, dupa care au inceput cursurile de formare". Astfel, 300 de persoane au participat la evenimentul "Antreprenoriatul - o optiune de cariera", alte 210 au absolvit cursurile de formare profesionala autorizate de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor si inca 170 pe cele de instruire. La fel, 40 de persoane au participat la programul de pregatire pentru antreprenoriat "Initierea si administrarea unei afaceri", pentru instruire si consiliere, consultanta si mentorat. "Poate cel mai frumos rezultat al nostru - a mai precizat Ramona Dirlea - este infiintarea a 16 persoane juridice, societati comerciale, persoane fizice autorizate, asociatii familiale si intreprinderi individuale. Trecem prin aceasta perioada de criza economica, in care am intrat, practic, tocmai cind am lansat acest proiect, altfel cred ca mult mai multi ar fi fost interesati sa inceapa afaceri pe cont propriu. Am si organizat un workshop pe tema «Povesti de succes in Regiunea Nord-Est», pentru a prezenta societati comerciale din diferite domenii si oportunitati de afaceri".
Domeniile abordate la cursurile de formare au fost pentru expert in achizitii publice, inspector de protectia muncii, managementul proiectelor, inspector de resurse umane si pentru competente de comunicare. Cursurile de instruire au abordat domeniile sisteme de management de mediu, e-business, legalitatea functionarii afacerilor, fundamentele procesului antreprenorial, strategii de inovare si dezvoltare a afacerilor, planificarea de marketing, analiza si finantatrea investitiilor si planificarea managementului financiar.
Societatea Interactiv manageriaza, in prezent, aplicarea altor proiecte in domeniul resurselor umane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu