• astazi: Proiectul pasajului rutier din Bacau
Romeo Stavarache, Doina Surcel si Gheorghe Harja in dialog cu George Ioanid (Foto: Petru DONE) |
Pe santierul Pasajului rutier din Bacau, constructorii tocmai se pregateau sa inceapa etapa a doua a forajului care trece pe sub liniile de cale ferata - portiunea cea mai grea a lucrarii. Forajul - am aflat de la Grigore Ioanid, initiatorul tehnologiei unice aplicata la lucrarile de constructii, reprezentantul firmei italiene Procom - se face pe o lungime de 86 de metri si se vor scoate, in total, 9.000 mc de pamint. Circulatia pe calea ferata, pe sub care erau sapati deja 25 de metri, nu va fi intrerupta pe timpul lucrarilor decit in perioadele in care se executa forajul efectiv, pe etape, in care vor fi afectate doar cite trei linii consecutiv. In etapa in care se lucreaza acum se va inainta, frontal, cu inca 20 - 25 de metri, dupa care se vor turna din nou betoane. Sub calea ferata, pamintul este ca un bloc de beton, dar este impins afara cu o presiune de 1.000 de atmosfere. "In Romania - a precizat Grigore Ioanid -, este prima lucrare de constructii care foloseste o astfel de tehnologie (Lansare totala de elemente prefabricate in structura de rezistenta). Sistemul este folosit, de altfel, numai in Italia, dar in traversarile de sub calea ferata este prima data folosit, in Bacau".
Lucrarile, sub ochii finantatorilor
Pasajul rutier va prelua 25% din traficul prin Municipiul Bacau si va asigura legatura directa a traficului din Cartierul CFR, de pe strada {tefan Guse, cu centrul municipiului, pe strazile Oituz, Ionita Sandu Sturza si Vasile Alecsandri. Lucrarile sint finantate prin Programul Regio, Axa Prioritara 2 - "Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport", cu peste 24,5 milioane de lei nerambursabili, dintr-o valoare totala de aproape 31 de milioane. Primarul Romeo Stavarache a venit si el pe santier: "Sint foarte multumit de evolutia lucrarilor. Multumesc Ministerului Dezvoltarii si doamnei director Doina Surcel in special, pentru ca au fost alaturi de noi de la inceput, dar si Agentiei Nord-Est, care, practic, ne fereste sa nu facem nici o greseala in aplicarea proiectului. Este un proiect de mare importanta locala, dar cred ca este si de importanta regionala si nationala. El face parte dintr-o strategie regionala: se rezolva o cale de comunicatii care, practic, era opturata. Se va putea ajunge din partea de Est in cea de Vest a orasului in circa 5 - 7 minute".
Un proiect major pentru economia orasului
Proiectul de finantare a lucrarilor la Pasajul rutier din Bacau a fost primul din Regiunea Nord-Est ca punctaj. El are ca obiectiv imbunatatirea accesibilitatii si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor in municipiul Bacau, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile prin realizarea pasajului rutier subteran Oituz - {tefan Guse. "Am avut ocazia sa vedem, pe viu, una dintre cele mai mari realizari al Bacaului - a opinat Doina Surcel. Este un obiectiv deosebit, mai mult decit un proiect de reabilitare a unei strazi: un pasaj care va rezolva multe probleme de trafic, o lucrare care trebuie analizata si din perspectivele impasului economic pe care il traversam, care va rezolva multe dintre problemele economice ale orasului. Si trebuie sa retinem si efortul financiar facut de Uniunea Europeana in acest proiect, fara de care nu ar fi fost posibil". Agentia pentru Dezvoltare Nord-Est a inceput campania, pentru acest proiect cu mult inainte de inceperea lucrarilor si il urmareste pas cu pas. "Proiectul - a spus Gheorghe Harja - este interesant si pentru ca este parte componenta a strategiei de dezvoltare a Municipiului Bacau, care precede un alt proiect major din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana".
Asupra celorlalte proiecte viizitate de jurnalisti vom reveni in editiile urmatoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu