* Cresterea a avut loc in condiţiile scaderii cu 5% a consumului de carne de pui
Grupul de firme Agricola Bacau a atins cresterea estimata pentru acest an a cifrei de afaceri chiar din primul semestru. Cresterea a fost de 17,51% fata de cifra de afaceri inregistrata in prima jumatate a anului 2009. Pe unitatile de de business (firmele din grup in care se obtin categoriile de produse din portofoliul Agricola), cea mai mare crestere a avut-o societatea Salbac (48%), urmata de Agricola International (13,5%), Europrod (9,1%) si Avicola Lumina Constanta (1,9%). Agricola International include departamentele FNC, Avicola, Abator si Vinzari.
"Volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru al acestui an - spune Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau (foto) - a fost egal cu cel din perioada similara a anului trecut, iar veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui au fost mai mici cu aproape 7% fata de trimestrul intii al anului 2009. Un rezultat bun, in condiţiile in care consumul scazuse cu 18% la inceputul acestui an. In trimestrul al doilea, piata si-a mai revenit, cu toate ca primele cinci luni indica o scadere in continuare a consumului, cu 4%. Cu toate acestea, Agricola s-a adaptat foarte bine la cerintele si asteptarile consumatorilor si clientilor sai, a inovat si a lansat produse noi, cum au fost Puiul Antistres si, mai nou, Puiul Fericit, iar rezultatele primului semestru sint bune: o crestere de 22 - 25% in volum si 13,5% in valoare la carnea de pui".
La salamurile crude-uscate si preparatele fierte afumate, de la Salbac Dry Salami, vinzarile au avut cresteri semnificative, de 42% in volum si, respectiv, 48,8% in valoare, in conditiile unei piete stationare. Aici se remarca, in continuare, sortimentul cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacau - lider pe piata, conform MEMRB Rom=nia. Astfel, la 31 mai 2010, la doua luni dupa precedenta masuratoare de piata, produsul a continuat sa urce in preferintele consumatorilor, inregistrind o cota de piata in volum de 36%, care il situeaza pe pozitia de lider in total segment Salam de Sibiu comercializat in Rom=nia, in crestere cu aproape 3% fata de martie 2010 si cu 7% fata de iunie 2009. In ceea ce priveste cota de piata valorica, Salamul de Sibiu produs de Agricola detine 38% din segment, conform MEMRB Rom=nia, in crestere cu 2% fata de martie 2010 si cu 9% fata de iunie 2009. "Pe un trend ascendent se afla si specialitatile din piept de pui (Jambonel din Piept de Pui, {unca Presata din Piept de Pui, Rulada Primavera de Pui), pe care le-am lansat luna trecuta intr-o noua forma de prezentare (Feliatele de 5 stele), recomandate celor care doresc o alimentate echilibrata, mai ales datorita continutului scazut de calorii ale acestora" - a precizat Grigore Horoi.
La categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, de la Europrod, s-a inregistrat, in primul semestru, o crestere in volum a vinzarilor cu 16% si o crestere valorica de 9%, pe fondul unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse. "Am inovat special pentru consumatorii nostri, lansind gama specifica sezonului cald, «Rasfat la gratar», care a fost bine primita si ne aduce un plus de imagine" - a incheiat presedintele Agricola Bacau.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu