miercuri, 9 februarie 2022

Cu ochii pe criptoactive

Piața criptoactivelor s-a dezvoltat puternic la scară mondială și au crescut și serviciile influencerilor pentru promovarea acestei clase de active.

Bitcoin – cea mai cunoscută criptomonedă
Referentul de specialitate al Agenției Bacău a Băncii Naționale a României (BNR), Raluca Robu, ne semnalează un articol publicat pe această temă de Cristian Bichi, consilier al guvernatorului BNR, pe blogul Băncii Naționale „Opinii BNR.ro”, intitulat „Publicitatea pentru criptoactive: supraveghetori versus influenceri”. Articolul atrage atenția asupra riscurilor pieței criptoactivelor, dar și asupra primelor măsuri de supraveghere oficială a ei și a preluării controlului publicității criptoactivelor de autoritățile de supraveghere financiară. Pentru că investițiile în criptomonede au riscuri serioase, ra piața criptoactivelor ajunsese, la finalul anului ttrecut, la 2,7 trilioane de dolari.

Recomandările influencerilor „influențează semnificativ comportamentul economic al abonaților („followers”) și al fanilor lor – spune Cristian Bichi. Prin urmare, este important ca, în comunicările lor publice, influencerii să prezinte corect riscurile și randamentele implicate de investițiile în criptoactive și ca autoritățile guvernamentale să dispună de instrumente adecvate pentru a combate publicitatea incorectă sau chiar înșelătoare”.

Prima țară care a procedat la întărirea protecției consumatorilor, este Spania. La începutul acestui an, și autoritățile guvernamentale britanice au anunțat că Financial Conduct Authority, o autoritate de supraveghere financiară, va prelua de la Advertising Standards Authority activitatea de supraveghere a publicității privind criptoactivele.

Astfel de active sunt produse cu risc înalt și supuse unui risc tehnologic - pentru că tehnologia registrelor distribuite se află încă într-un stadiu timpuriu de maturitate, dar și unui risc legal – prin neclaritățile existente în privința regimului lor juridic.

Stați, deci, cu ochii pe piața criptoactivelor și vedeți mai multe amănunte în articolul consilierului BNR, la adresa https://www.opiniibnr.ro/index.php/macroeconomie/545-publicitatea-pentru-criptoactive-supraveghetori-versus-influenceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu