Finalizarea contractelor pentru
studiile de fezabilitate și pentru proiectul tehnic al drumului de mare viteză
(autostradă/drum Expres) A7 Ploiești-Bacău-Pașcani va fi amânată din nou, cu
circa o jumătate de an - spune Asociația „Moldova Vrea Autostradă”. Termenele
de finalizare se vor duce, astfel, în primul trimestru din anul 2022, față de
finalul anului 2020 sau începutul anului 2021 inițial.
Pentru tronsonul Focșani-Bacău al
drumului (peste100 km) se invocă nefinalizarea AMC, dar și discuțiile cu
Unitatea Administrativ Teritorială Adjud. Proiectantul este societatea
Consitrans, cu ordin de începere a lucrărilor din ianuarie 2019 și cu termen de
elaborare (SF+PT) de 24 de luni, în ianuarie 2021. Actul adițional se
prelungește, însă, cu trei luni.
Pentru tronsonul Bacău-Pașcani (82 km) motivul invocat este lipsa finalizării modelului național de transport. Proiectantul este Acciona Ingineria, cu ordin de începere a lucrărilor din februarie 2019, pentru 24 de luni, până în februarie 2021. Actul adițional a fost prelungit cu șase luni, noul termen de finalizare fiind august 2021.
După calculele celor de la Asociația „Moldova Vrea
Autostradă”, pe A7 abia din trimestrele II sau III ale anului 2021 se vor licita
lucrări de execuție și posibil din trimestrul I 2022 vor fi desemnați câștigătorii,
iar din trimestru IV 2023 sau trimestrul I 2024 se va putea circula pe primii
kilometri din A7 (fără a lua in calcul Centura Bacăului). Asociația recomandă
ca primii kilometri din A7 să fie terminați pe relația Bacău-Pașcani, pentru
conectivitate cu A8.
Pentru tronsonul Bacău-Pașcani (82 km) motivul invocat este lipsa finalizării modelului național de transport. Proiectantul este Acciona Ingineria, cu ordin de începere a lucrărilor din februarie 2019, pentru 24 de luni, până în februarie 2021. Actul adițional a fost prelungit cu șase luni, noul termen de finalizare fiind august 2021.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu