- lucrările la prima bandă a podului au ajuns la final, iar banda a doua va intra în lucru în luna martie
Circulația
pe ambele benzi ale podului rutier de peste râul Trotuș, în Onești, va fi
reluată în câteva zile. Lucrările de modernizare la prima bandă au ajuns la
final, dar acum se așteaptă un aviz de la Inspectoratul General de Poliție
Rutieră (IGPR) pentru deschiderea circulației pe această bandă. Lucrările de
modernizare la banda a doua încep abia la primăvară, iar circulația va fi
deschisă, până în luna martie, pe ambele benzi ale podului.
„Pentru
obținerea avizului de la IGPR - ne-a declarat primarul municipiului Onești,
Nicolae Gnatiuc - au fost făcute formele legale, iar acum așteptăm răspunsul
pozitiv pentru a fi pusă în funcțiune banda modernizată. Redeschiderea
circulației acolo este numai de ordinul zilelor. În acest fel, tip de trei luni
pe pod se va circula pe ambele benzi, până când banda a doua va intra și ea în
modernizare. Lucrările pot să înceapă la primăvară, când condițiile meteo vor
permite. Din martie, circulația pe pod se va face tot pe o singură bandă, evident
pe banda modernizată în acest an”.
Pod și peste reguli
birocratice
Constructorul Confer Group, din Onești, care
lucrează la modernizarea podului, a avut nevoie de un aviz de la IGPR atunci
când a închis o bandă de circulație pe pod. Până la finele
lunii mai s-a așteptat și Acordul
Inspectoratul de Stat în Construcții. Acum este
necesar alt aviz IGPR și cu siguranță asemenea acte vor mai fi necesare și la
primăvară. Contractul pentru deschiderea șantierului la podul din Onești a fost
semnat exact acum un an, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat de
primar la finalul lunii mai. Lucrarea la pod era prevăzută să se încheie în 12
luni.
Podul era deteriorat pe o bună parte a sa și se afla
în această stare de aproape doi ani. Lucrarea costă acum 1,8 milioane de euro
și este făcută bani de la Guvern, prin Programul Național de Dezvoltare Locală
II.
„În
proiect – spunea acum un an Nicolae Gnatiuc - intră și lucrări de consolidare a
malurilor râului în aval și în amonte de pod.
Sunt
primele lucrări de consolidare a podului de la construirea sa.
Procedura
de achiziție a fost una îndelungată, cu trei ofertanți. Constructorul agreat la
final este o societate cu experiență în astfel de lucrări efectuate în județ și
în țară, un constructor serios. Din cele 12 luni de contract, primele două luni
vor fi ocupate cu lucrările de proiectare”.
Cozile
kilometrice de mașini la pod
Podul, înainte de începerea renovării |
Podul
de peste Trotuș face legătura între regiunile Moldova și Transilvania și este
foarte circulat. După unele opinii, acest pod s-ar putea afla pe traseul
viitoarei autostrăzi Bacău-Brașov. Alte opinii dau altă variantă autostrăzii.
Cert este că fără acest pod circulația rutieră devine aproape imposibilă mai
ales pentru mașini de tonaj mare. Cu circulație numai pe o bandă, cozile de
autovehicule devin uneori kilometrice.
Situația creată a fost reclamată și de mediul de
afaceri, de cei care au mai mare nevoi de un transport fluent de mărfuri. Până
acum, șoferii au găsit și variante ocolitoare, prin Pârgărești și Târgu Ocna,
apoi prin satul Tuta (comuna Târgu Trotuș) sau prin Pârgărești, spre Oituz și
Brașov.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu