În numai un an de
la publicare, albumul „Impresionismul, fascinație și culoare”, editat în 2017
sub egida Societății Române de Maximafilie „Dr. Valeriu Neaga” din Bacău și
realizat de generalul de brigadă Vasile Doroș și de Claudiu Doroș, a avut în
2018 un fitdeck remarcabil. Albumul, apărut la Editura RAO, a fost prezentat la
șase competiții naționale și internaționale, unde a fost medaliat cu Argint, cu
Vermeil și cu Aur.
La
Expoziția națională „Literatura pentru colecționari în anul Centenarului Marii
Uniri”, de la Piatra Neamț, a primit Diploma în rang de Medalie de Aur și la
„International Philatelic Exhibition EstEx 2018”, din Estonia, un Certificat în
grad de Vermeil. Din partea Federation of European Philatelic Associations
(FEPA) a primit o diplomă pentru „cercetare excepțională” și prezența la faza
finală (Praga, august 2018) și tot de la Praga un certificat în grad de Argint
la Specialized World Stamp Exhibition. Iar Asociația Filateliștilor din județul
Botoșani și Societatea Română de Maximafilie „Dr. Valeriu Neaga i-au conferit
Diploma în rang de Aur la Expoziția „Moldomax 2018”. Tot anul trecut, în
Italia, la „National Exhibition of Philatelic Literature with international
participation” albumului i-a fost conferit Diploma în rang de Aur.
Aur, la Verona (Italia) |
Albumul
de artă (ediție bilingvă româno-engleză) – explică autorii - este realizat prin intermediul
filateliei (maximafilie, parțial cartofilie). Ilustratele maximime au fost
realizate cu timbre poștale din 50 de țări de pe toate continentele. Sunt
precizate data emisiunii timbrului poștal, editura emitentă a cărții poștale,
data și tipul obliterării, alte mențiuni speciale. În lucrare sunt expuse 330 de
tablouri, cu ample explicații, opere aflate în 80 de muzee și multe colecții
private din Europa și America. Este o prezentare evoluției și răspândirii
picturii impresioniste în Europa, în secolele XIX-XX.
Repertorierea
filatelică a impresioniștilor oferă cititorului date prețioase cu privire la
sursele de inspirație, precursori, reprezentanți iluștri, tendințe, contaminări
și influențe. Meritorie este și abordarea dispersiei curentului impresionist în
afara Franței și mai ales includerea în lucrare a câtorva din contribuțiile
plasticii românești (Grigorescu, Andreescu, Luchian, Tonitza, Steriadi,
Petrașcu). Albumul cucerește prin eleganța grafică și consistența documentară.
Parcurgându-l filă cu filă, ai impresia unei plimbări printr-un muzeu de
imagini timbrate, condensate la scară accesibilă, miniaturală.
„Această lucrare
de artă nu ar fi fost posibilă fără sprijinul celor care au înțes că
maximafilia este un act de cultură.”
Vasile Doroș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu