Grupul Agricola, din Bacău a marcat, joi, 14 septembrie, împlinirea
a 25 de ani de la înființare, printr-un complex de acțiuni sub genericul
„Gospodărim cu grijă, de 25 de ani” care face trimitere la deviza companiei
„Agricola - neam de gospodari”. Efigia companiei este, însă, o superbă cloșcă
de aur cu puii ei, un grup statuar expus în fața sediului central din Bacău. La
eveniment au participat actuali și foști salariați din primele linii ale staff-ului
Grupului, printre care i-am văzut pe primul președinte al companiei, Petru
Plăcintă, pe Gheorghe Antochi - președintele care a preluat ulterior cârma
grupului și pe Mihai Dragomir - omul care a pus bazele industriei moderne de
salamuri crud-uscate în Bacău, Dumitru Neagu, Constantin Baltariu, Gheorghe Neagu, Dan Ivan, Mihai
Sturz și Mircea Varvaroi, Alexandru Săutea, Dumitru Pintilie, Neculai Comis,
Silviu Mazilu, Gheorghe Pilat și Constantin Burchi. Alături de ei au fost subprefectul Valentin Ivancea, vicepreședintele
Consiliului Județean Silviu Ionel Pravăț și viceprimarul municipiului Bacău, Constantin
Scripăț, dar și reprezentanți ai unor instituții publice din Bacău și parteneri
de afaceri ai Grupului Agricola din toate domeniile de activitate.
Reuniunea care a deschis seria manifestărilor, moderată de
managerul de PR Cristian Călin, a început cu un scurt film documentar creat să
ilustreze evoluția uneia dintre cele mai importante grupuri industriale ale
României, Agricola Bacău, cu imagini de la înființarea în 1992 a companiei,
eveniment la care a participat și reprezentantul acționarului majoritar de
atunci, concernul Moxel AG din Germania (acum doar cu 2,89% din capitalul
social). Principalii coordonatori ai construirii noului brand, unii încă în
activitate, Petru Plăcintă – primul președinte, Gheorghe Antochi - al doilea
președinte, Mihai Dragomir - vicepreședinte, Cristinel Popa – directorul
societății Agriconstruct, Vasile Bunduc – directorul fermei de găini ouătoare
Lumina-Constanța, Gheorghe Covrig – director economic, Alexandru Săutea, Lucica
Benedic – directorul societății Europrod, Angelica Șmil – directoarea
societății Salbac, Tatiana Cimpoeșu – actualul vicepreședinte și Grigore Horoi
– președinte în exercițiu au adresat, în film, scurte mesaje.
Petru Plăcintă și Gheorghe Antochi s-au adresat, apoi, direct
asitenței și au evocat etapele de evoluție a companiei și rolul pe care l-au
avut de-a lungul timpului specialiștii ei și întreg colectivul acesteia, pe
care i-au numit în repetate rânduri „Familia Agricola”. „Agricola – a spus
Gheorghe Antochi – a fost pentru mine cel mai frumos proiect personal”. Apoi
fostul președinte a evocat experiența Moxel, dar și lupta cu greutățile care au
apărut în calea dezvoltării afacerii, unele datorate chiar contextului economic
național, dar și internațional.
„Familiei Agricola” i-au fost transmise mesaje de felicitare și
din partea Instituției Prefectului, a președinteleui Consiliului Județean și a
primarului Cosmin Necula, dar și a unor colaboratori ai Grupului.
Reuniunea inaugurală a manifestărilor a fost încheiată de Grigore
Horoi, care a făcut un succint tablou al Grpului Agricola așa cum arată ee în
prezent. În toate cele șapte unități din Grup, cu circa 2.900 de salariați, s-a
ajuns, în 2016 la o cifră de afaceri de 676,5 milioane de lei (de la 352,3 în
anul 2008.
Agricola a împlinit, însă, de la înființarea
unității ei de bază, Avicola Bacău, 60 de ani. Port-businessul companiei,
producția de carne de pasăre, își are originile în anul 1957, când s-au înființat
primele ferme în sistem gospodăresc. Dar,
sunt informații că această industrie din Bacău a debutat încă din 1892. Însă,
în 1992 un grup de manageri băcăuani, coordonați de domnul Petru Plăcintă, au
pus bazele companiei Agricola Internațional, o companie mixtă româno-germană,
cu participarea acționarului majoritar Moxel AG, din Germania, un operator
important din industria cărnii.
Agricola a devenit, în toți acești ani, un
brand de succes, iar produsul ei cel mai de preț, „Salamul de Sibiu”, a devenit
marcă protejată în Uniunea Europeană, cel de-al doilea produs românesc inclus
în registrul celor care poartă mențiunea „Indicație Geografică Protejată”.
Agricola a renăscut, practic, după primii doi ani de criză
economică declanșată în octombrie 2008, astfel încât în 2011 a avut un profit
de 4,6 milioane de lei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu