Vânzările
de carne de pasăre ale companiei Agricola
Bacău au totalizat în volum, în 2014, 36.614 tone, cu 10%
mai mult față de anul precedent și cu aproape 9% în valoare. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional în 2014 este de aproximativ
353,665 mil. lei (circa 81 mil.
euro), față de 326.348 milioane lei în 2013 (cifră din care am scăzut 37,229
mil lei – aferentă departamentului Magazine Agricola, care a fost externalizat
la finalul anului 2013, devenind Agricola Magazine SRL).
Grigore Horoi |
„Performanţa economică a companiei a fost în anul 2014 rezultatul unei
execuții foarte bune în operațional, iar revenirea prețurilor principalelor
resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat si ea. Vânzările de carne de pui ale Agricola au crescut faţă de anul
precedent în principal datorită creșterii ponderii în mixul de produse comercializate
a sortimentelor cu valoare adăugată mare – produse refrigerate tranșate și
dezosate, în detrimentul carcasei de pasăre. Observăm de asemenea, orientarea din ce în ce mai accentuată a
consumatorilor noștri către produse din carne în ambalaje, care asigură un grad
de siguranță alimentară ridicat și care mențin cu succes proprietățile
organoleptice ale cărnii refrigerate. Am
crescut, de asemenea, cantitățile de produse diferențiatoare, de nișă, cum sunt
Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Ușor de Gătit si,
respectiv, sortimentele din carne de curcă, rață și chiar iepure. Rezultatul
continuă trendul crescător pe care Agricola îl menține în ultimii 6 ani –
vorbim de o dublare a vânzărilor în acest interval - în contextul în care piață
cărnii de pasăre înregistrează o creștere lentă în 2014 față de 2013, de 2%,
iar prețul mediu al cărnii de pasăre urmează un trend negativ în Europa,
respectiv de – 3 procente în piața internă, în aceeași perioadă. În anul 2014, 85% din carnea de
pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30%
față de anul trecut (circa 8% din producţia de carne) deoarece, pe de o parte,
ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului
tradițional, unde livrăm astăzi 36,5% din producția de carne, iar pe de altă
parte exportul a fost orientat exclusiv pe marfă cu valoare adăugată mare, o
parte semnificativă a acesteia fiind vândută sub brand Agricola” – a declarat Grigore Horoi,
preşedintele Grupului Agricola.
Grupul de firme Agricola a
înregistrat în 2014 o cifră totală de afaceri de 616,626 mil. lei (aprox. 138,5 mil. euro), cu 4% mai mare decât cea
înregistrată anul precedent,.
La toate celelalte categorii de
produse Agricola a înregistrat creșteri. Astfel, la categoria mezeluri
(salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA,
companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totală a vânzărilor a fost cu 11% mai mare decât în 2013, în condițiile în care această piață a continuat să se
contracte.
De remarcat sunt rezultatele - pentru al șaselea an consecutiv –
obținute de salamurile crud-uscate Agricola, care au înregistrat anul
trecut o creștere valorică a vânzărilor
de 16%, respectiv o creștere de 14% în volume.
„Ne consolidăm poziția de lideri
de piață în România la grupa salamurilor
crud-uscate, cu vânzări de 16% din
total segment. De asemenea, sortimentul
nostru cel mai de preț- Salamul de Sibiu
Agricola - a înregistrat pe parcursul anului trecut o cotă de piață medie valorică de 51%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total
segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu
11% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2013”, a precizat Grigore Horoi.
Europrod, compania din Grupul de
firme Agricola care comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal,
si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă
de piaţă de 19% în categorie. Astfel, în 2014 faţă de anul precedent
vânzările companiei Europrod de semipreparate și produse ready meal au crescut cu 18% în valoare, în condițiile unei creșteri de 19% a volumelor
comercializate.
La ouă consum, pe care le producem la Avicola
Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere
cu 13% a cifrei de afaceriîn 2014, respectiv o creștere cu
aproape 6% a bucăţilor vândute în 2014 (57,894
mil. buc.).
”Vorbim în continuare
de o perioadă în care prețul mediu înregistrează un trend descrescător, similar
celui european. Suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii
ani. Avem în continuare obiective de creștere. Pentru anul 2015 ne-am propus o
menținere a cantităților vândute la carnea de pasăre, o creștere de 10% la
mezeluri și semipreparate. Ne îndreptăm atenția către creșterea
profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de
produse, însă investim în continuare în diferențiere și comunicare pentru consolidarea
valorii brandului AGRICOLA în piață”, a
încheiat președintele Grigore Horoi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu