 |
Foto: Petru DONE |
Hotelurile, motelurile, cabanele, pensiunile şi alte unităţi turistice de cazare vor folosi, obligatoriu, din toamna acestui an un sistem electronic de pentru evidenţa reală a numărului de turişti cazaţi. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a deschis procedura de achiziţie a sistemului, care va putea fi folosit şi pentru combaterea evaziunii fiscale din turism. Folosirea sistemului - spun reprezentanţii ministerului - este necesară din cauza diferenţelor între numărul de turişti raportaţi de diferite instituţii şi cele raportate de structurile de primire turistică. Sistemul Informatic Integrat va putea fi accesat de toate unităţile turistice autorizate de minister şi va permite consolidarea acestora într-un registru centralizat. Valoarea estimată a investiţiei este de 400.000 de euro (fără TVA).
În prezent, operatorii economici care deţin sau administrează aceste structuri au obligaţia să asigure înscrierea turiştilor în evidenţele operative ale unităţilor, la sosirea acestora, precum şi completarea "Fişei de anunţare a sosirii şi plecării". Fişele trebuie puse zilnic la dispoziţia organelor de poliţie. Copiile fişelor rămân în structurile
de cazare şi au un termen obligatoriu de arhivare de cinci ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu