- cum facilitează Fiscul înregistrarea contribuabililor în Spațiul Privat Virtual
De circa o lună, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) transmite
contribuabililor persoane fizice, prin poștă, o
scrisoare personalizată, care conține informații care permit înregistrarea în
Spațiul Privat Virtual (SPV) de la orice dispozitiv conectat la internet. Se
întâmplă și în județul Bacău, dar scrisorile ajung pe rând la zecile de mii de
contribuabili.
„MFP –
se arată în scrisoare -, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF),
urmărește dezvoltarea unui parteneriat între administrația fiscală șu
contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne și accesibile”.
În
acest fel – spun cei de la ANAF, contribuabilii au acces la informații fiscale
personale și beneficiază de avantajele utilizării serviciilor electronice și
internet-ului: economisirea de timp prin interacționarea cu ANAF direct de acasă,
reducerea birocrației și primirea de documente cu aceeași putere juridică
precum cele comunicate prin poștă sau la ghișeu.
Din 16 mai, orice persoană care
realizează venituri din activități economice sau alte categorii de venituri are
posibilitatea să le declare online. Formularul electronic inteligent al
Declarației Unice este disponibil în SPV. Potrivit legislației fiscale în
vigoare, începând cu anul 2019 depunerea online a Declarației Unice este
obligatorie.
Prin intermediul SPV,
contribuabilii persoane fizice se pot informa asupra obligațiilor fiscale, pot
descărca decizii de impunere și pot verifica situația declarării contribuțiilor
sociale.
Cum se face înscrierea în SPV
Pentru înregistrarea în SPV,
contribuabilii care au primit scrisoarea trebuie să aibă acces la un dispozitiv
conectat la internet și să pregătească următoarele informații:
1. Numărul documentului format din 12 cifre, înscris în partea stângă-sus a primei pagini a scrisorii primite;
2. Codul Numeric Personal (CNP), sau Numărul de Identificare Fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului;
3. Seria și numărul actului de identitate;
4. Adresa de e-mail proprie;
5. Numărul telefonului mobil personal;
6. Un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV;
7. O parolă necesară autentificării în SPV.
1. Numărul documentului format din 12 cifre, înscris în partea stângă-sus a primei pagini a scrisorii primite;
2. Codul Numeric Personal (CNP), sau Numărul de Identificare Fiscală (NIF), înscris sub numărul documentului;
3. Seria și numărul actului de identitate;
4. Adresa de e-mail proprie;
5. Numărul telefonului mobil personal;
6. Un nume de utilizator ales pentru autentificarea în SPV;
7. O parolă necesară autentificării în SPV.
Aceste informații trebuie
completate în formularul web disponibil pe portalul ANAF în secțiunea Spațiul
Privat Virtual - Înregistrare utilizatori persoane fizice şi juridice -
Persoane fizice/Înregistrare utilizatori, alegând Tipul de aprobare ”Verificare
număr document”. (linkul direct este https://www.anaf.ro/InregPersFizic…/formularInregistrare.jsp).
După completarea corectă a tuturor
datelor solicitate în formularul web, procesul de înregistrare se finalizează
prin apăsarea butonului „”Continuă”. Înregistrarea cu succes în SPV va fi
confirmată prin afișarea unei pagini care va conține informațiile completate
anterior, iar autentificarea în SPV se va poate face pe baza numelui de
utilizator si a parolei alese la momentul înregistrării.
Serviciul electronic SPV este
furnizat gratuit de MFP și poate fi accesat direct la adresa https://pfinternet.anaf.ro. Prin intermediul SPV se
poate accesa situația fiscală personală și se pot primi sau transmite o serie
de documente, declarații fiscale și alte informații fiscale utile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu