Grigore Horoi |
Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2018 o cifră totală de
afaceri de aproximativ 737,223 mil.
lei. Chiar și fără compania
Comcereal, care nu mai face parte din grup de la începutul anului trecut,
creșterea vânzărilor grupului a crescut cu 10,7%, față de numai 5% în anul
2017, față de 2016.
Anul trecut, vânzările de
carne de pasăre ale companiei Agricola au totalizat, în volum, 45.275 de tone,
cu 7,5% mai mult față de anul precedent. Iar cifra de afaceri înregistrată de compania
Agricola Internațional în 2018 este de aproximativ 463,757 mil. lei față de
401,324 mil. lei în 2017 (plus 15,56%), în condițiile creșterii semnificative a vânzărilor
de pui cu creștere lentă.
„Este
– spune președintele Grupului Agricola, Grigore Horoi -rezultatul unei execuții
îmbunătățite în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare
(Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la
o apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările de carne de pui au
crescut în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susținute de un brand puternic și o comunicare adecvată. Aș menționa
lansarea, în luna septembrie, a Cocoșelului de Pădure Agricola, primul coquelet
proaspăt, crescut în România, care la sfârșitul anului atingea, conform
măsurătorilor de retail audit, o cotă de piață de 23% în acest segment.”
Vânzări cu 7% mai
mari la mezeluri și cu 22% la ready-meal
La
categoria mezeluri (obținute
la Salbac), cifra de afaceri a fost de 133.643 mil. lei, cu 7% mai mare decât în 2017 (124,843 mil. lei), în
condițiile unei creșteri a volumelor vândute de 6,5%.
„Ne consolidăm
poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul
Agricola este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe
piața internă”
- a declarat Grigore Horoi.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanța, s-a înregistrat o creștere cu 10,5% a cifrei de
afaceri în 2016 (51,273 mil. lei), în condițiile în care compania
a vândut 80,7 mil.de ouă.
O
evoluție a afacerilor Grupului AGRICOLA în perioada ultimilor zece ani
(2009-2018) arată astfel:
Carne de pui
(Agricola Internațional SA)
Volume
= + 119%
Cifră
de Afaceri = + 171%
Mezeluri (Salbac
SA)
Volume
= + 86%
Cifră
de Afaceri = + 111%
Ready-Meals
(Europrod SA)
Volume
= + 155%
Cifră
de Afaceri = + 275%
Ouă pentru consum
(Avicola Lumina SA)
Volume
= + 34%
Cifră
de Afaceri = + 57%
Cifra de afaceri a
Grupului AGRICOLA a crescut cu 79% în 10 ani, de la 413,3 mil. lei in 2009, la
aproximativ 737,3 mil. lei în 2019.
„Afacerea Grupului
de firme AGRICOLA era și încă mai este foarte diversificată, prin urmare este
dificil de procurat resursele care să susțină creșterea tuturor liniilor de
business, îmbunătățirea performanțelor pentru a fi competitive în raport cu
firmele concurente pe industria sau activitatea specifică. În acest fel am
ajuns la decizia de a închide și lanțul de magazine Agricola, care nu mai putea
performa în condițiile concurenței agresive a companiilor multinaționale
specializate ce au atât resursele cât și competențele necesare pentru
dezvoltare în zona de proximitate. Chiar și în acest context, Grupul a crescut
și are în continuare obiective de creștere a cifrei de afaceri, de creștere a
locurilor de muncă directe, dar și a celor sprijinite indirect la companiile
partenere.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu