Rentierii
agricoli mai pot obține viza aferentă anului 2018 numai până pe 2 septembrie –
anunță Centrul județean Bacău al Agenției de Plăți și Intervenție pentru
Agricultură (APIA).
Rentierii
trebuie să se prezinte la Centrul județean al APIA cu următoarele documente, în
original:
1)
carnetul de rentier agricol;
2)
actul de identitate al solicitantului;
3)
decizia de la comisia de expertiză medicală - pentru solicitanții pensionați pe
caz de boală gradele I și II / decizia
de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la limită de
vârstă - pentru solicitanții pensionați pe caz de boală gradele I și II a cărei pensie de invaliditate devine
pensie pentru limită de vârstă;
4)
procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă și
irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului
agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării
carnetului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal;
5)
contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30
septembrie 2011;
6)
extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe
teritoriul României, în lei (extrasul se depune opțional);
7)
declarația pentru obținerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele
metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă”
din Legea nr. 247/2005.
În
cazul în care se constată că datele declarate de solicitanți nu corespund
realității, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data
completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare.
Cum
se plătește renta viageră
Centrul județean Bacău al APIA |
Plata
rentei viagere agricole, conform prevederilor art. 6 alin. 1 și alin. 2, din
Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la
data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată,
prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Națională a
României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poștal sau
virament bancar.
Renta
viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului
rentierului, renta datorată acestuia în anul 2018 poate fi încasată de moștenitorii
săi, cu condiția respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și
a depunerii la oricare Centru județean al APIA, respectiv al Municipiului
București, până la data limită 15.10.2019, a cererii de moștenitor însoțită de
următoarele documente justificative:
- carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu
în original);
- copie a certificatului de deces;
- copie a actului de succesiune (certificat de moștenitor
sau certificat de calitate de moștenitor, certificat de legatar, hotărâre
judecătorească de succesiune investită cu formula ”definitivă”);
- copie B.I/C.I./pașaport al moștenitorului;
- împuternicire/declarație notarială din care să
reiasă acordul celorlalți moștenitori privind solicitarea și încasarea rentei
viagere agricole datorată rentierului (original);
- extras de cont pe numele moștenitorului.
Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata
până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este
datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate
relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată,
inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu