De la începutul lunii februarie, toate materialele elaborate sau trimise la
avizare și care au legătură cu promovarea Programului Regio 2014-2020
(Programul Operațional Regional - POR) trebuie să respecte noua identitate
vizuală a acestuia. Măsura este impusă de Ministerul Dezvoltării
Regionale, Adminitrației Publice și Fondurilor Europene, care administrează
aplicarea programului Regio.
„Noua
Strategie de Brand a Regio 2014-2020 – spune Constantin Amarinei, de la Biroul
Regionl de Informare din Agenția pentru Dezvoltare regională Nord-est - a fost
elaborată ca urmare a procesului de rebranding a Programului Operațional
Regional 2014-2020, derulat de Autoritatea de Management pentru POR și
conține noul logo al programului, precum și Manualul de Identitate Vizuală
aferent acestei strategii”.
Manualul
conține detalii privind semnătura vizuală și regulile de aplicare și aplicații
ale acesteia, cu exemple de utilizare corectă. Manualul de Identitate Vizuală al POR
conține un sistem de instrucțiuni, reguli și recomandări de aplicare și dezvoltare
a elementelor vizuale fundamentale ale programului: semnătură vizuală (logo +
logotip + slogan), culori acceptate, fonturi, atitudine vizuală și ton. Scopul
acestui sistem este de a asigura coerența, stabilitatea și dezvoltarea
armonioasă în timp a imaginii POR – precizează autorii lui.
Utilizarea corectă a denumirii programului, fie în varianta completă, fie
în cea scurtă, este obligatorie pe toate materialele publicitare, ca o condiție
esențială pentru dezvoltarea unui brand puternic. Noul logo Regio reprezintă un
facelift pentru vechiul logo și păstrează aceeași structură: numele Regio
completat de un simbol stilizat în litera „o” ca un buton de start cu opt
zone, conform numărului regiunilor de dezvoltare ale României. Fontul utilizat
este unul modern, prietenos, dar nu informal. Colțurile rotunjite conferă un
anumit grad de apropiere față de brand și trimit către ideea de accesibilitate.
Logo-ul
este completat, pentru un plus de claritate, de textul „Programul
Operațional Regional” și de sloganul „Călătoria continuă!”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu