Grigore Horoi |
Vânzările Grupului de firme Agricola, din Bacău, au crescut cu 6% în prima
jumătate a anului față de perioada similară din 2016 și au ajuns la aproape 323 de milioane de lei (cifra de
afaceri nu mai include și off-urile de vânzări, potrivit legislației aplicabile
din 2017. Procentul de creștere a fost calculat în raport cu cifra de afaceri
din primele 6 luni 2016, din care au fost scazute off-urile de vânzări, care la
acea vreme se înregistrau, conform legii, la cheltuieli).
Creșterea
cifrei de afaceri este rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor
din grup care realizează și comercializează produse sub brandul Agricola,
excepție fiind Agricola Magazine (rețeaua de magazine Agricola), cu o diminuare
a cifrei de afaceri de 8,79%.
Agricola
Internaţional, cea mai importantă companie a Grupului, în care sunt integrate
lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat
în primele șase luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, circa
195 de milioane de lei.
Cifra
de afaceri a companiei Salbac a crescut cu 10% și a ajuns la aproape 56 de mililoane de lei, în condițiile în care
vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au
înregistrat o creștere 7% în valoare, respectiv 5% în volum. În același timp, grupa salamurilor
fiert-afumate are o creștere a volumelor de 16,5%, respectiv o creștere
valorică de aproape 19%. „Menținem
tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de
piață, Salamul de Sibiu Agricola fiind în continuare lider detașat în segment”
– spune președintele Grupului Agricola, Grigore Horoi.
Categoria
semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a
înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (peste 20 de milioane de
lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volum de 7%, în
special din exporturi în țările Uniunii Europene.
La
ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina (Constanța), s-au înregistrat o
creștere de 0,5% a vânzărilor volumice (aproape 30 de milioane de ouă) și o
creștere valorică de 18% datorată revenirii prețului mediu al acestui produs la
un nivel normal.
„Cifra de afaceri
se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzarilor
de furaje către terți. Vânzările de carne de pui sunt în staționare din punct
de vedere al volumelor (21.200 de tone), dar în creștere cu 5,56% din punct de
vedere valoric, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de
pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferențiatoare -Puiul
Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres) și a pieselor din carne de pui cu
valoare adăugata mare (tranșate, dezosate, gama Ușor de Gătit ș.a.).”
Grigore Horoi, președintele Agricola Bacău
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu