Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a început să efectueze plățile pentru cantitatea de motorină
utilizată în agricultură pentru trimestrul IV 2016, în sumă totală de 78.151.029 de lei, urmând ca cei 200 de beneficiari din
județul Bacău să-și primească banii în cont până la sfârșitul săptămânii. Potenţialii
beneficiari pot depune, până pe 2
mai 2017 inclusiv, cererile de plată a ajutorului pentru cantităţile de
motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente
perioadei 1 ianuarie - 31 martie 2017.
Beneficiarii pentru
care a fost emis acordul prealabil de finanţare pentru anul 2017 depun cererile
de solicitare a ajutorului de stat însoţite de o situaţie centralizatoare
privind cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în trimestrul
respectiv, precum şi documentele prevăzute de Ordinul MADR nr.
1727/2015 pentru aprobarea Procedurilor specifice de
implementare şi control, precum şi a
formularisticii necesare aplicării schemei de ajutor de stat pentru reducerea
accizei la motorina utilizată în agricultură.
În perioada 2017 -
2020, diferenţa dintre rata accizei standard, calculată prin actualizarea
nivelului prevăzut în coloana 4 din anexa nr. 1 la titlul VIII "Accize şi
alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015, cu completările ulterioare,
potrivit art. 342 alin. (2) - (4) din acelaşi act normativ, şi rata accizei
reduse prevăzută la alin. (2) se acordă ca ajutor de stat sub formă de
rambursare.
Valoarea accizei pntru anul 2017 este de 1,4185 lei/litru.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se
depun însoţite de:
- situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziţionate şi utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicita acordarea ajutorului de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin;
- documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
- copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
- copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare;
- adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare;
- adeverinţă în original de la Direcţia pentru agricultură
judeţeană, pentru suprafeţele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au
intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoţite de:
- situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziţionate şi utilizate aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare;
- copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
- situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizată de medical împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.10;
- copie de pe cererea depusă de apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
- copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor
de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de
acord prealabil pentru finanţare.Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, cererile de plată se depun însoţite de:
- situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziţionate, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare;
- copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor;
- situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din ordin;
- copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de beneficiar;
- situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
- copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu